امام(ره) با انقلاب خود اسلام را احیا کرد
کد خبر: 3975513
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
ناصر ابوشریف:

امام(ره) با انقلاب خود اسلام را احیا کرد

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر» گفت: امام خمینی(ره) اسلام را احیا و انقلاب ایران یک تحول همه جانبه و فراگیر بود که تحولی عمیق در قرن بیستم ایجاد کرد.

امام(ره) با انقلاب خود اسلام را احیا کردبه گزارش ایکنا، سمینار بین‌المللی «امام خمینی(ره) و دنیای معاصر» عصر امروز، 13 خرداد به مناسبت سی ودومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی از سوی پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و ستاد مرکزی بزرگداشت آثار امام خمینی(ره) و ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(ره) در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران طی سخنانی در این مراسم گفت: ابتدا خدمت حضار محترم و نمایندگان پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف سلام عرض می‌کنم، من یک نظر و دیدگاه شخصی دارم و این که در طول تاریخ هیچ فردی از نظر شخصیتی به اندازه امام خمینی شبیه انبیا و فرستادگان الهی نبوده است.

بیشتر بخوانید:



وی افزود: شخصیت بزرگ امام خمینی زمانی ظهور پیدا کرد که اسلام در زندگی مردم غایب بود، به طوری که سید قطب از آن دوران به عنوان جاهلیت معاصر تعبیر می‌کند و محمد حسنین هیکل از نویسندگان بزرگ مصری بر این باور است که شخصیت عظیم امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران را از عصور اولیه به قرن بیستم رساند.

ناصر ابوشریف تصریح کرد: امام خمینی اسلام را احیا کرد و انقلاب ایران یک تحول همه جانبه و فراگیر بود که تحولی عمیق در قرن بیستم ایجاد کرد، اگرچه در این قرن انقلاب‌هایی همچون انقلاب فرانسه و کمونیستی رخ داد، اما انقلاب ایران بسیار همه جانبه بود.

ابوشریف گفت: امام خمینی تمامی شایستگی‌های کامل رهبری را داشتند، چرا که ایشان فردی مدبر، صادق، عالم و عادل بود و همچنین، انقلاب اسلامی ایران را براساس مرجعیت اسلام بنا کردند.

وی افزود: حتی در زمان امام علی(ع) و امام حسن(ع) نیز شکل خلافت بر این منوال بود که یک فرد شایسته و جامع الشرایط به مقام و موقعیت حکومتداری برسد، بنابراین می توان امام راحل را فردی شایسته و جامع الشرایط برای حکومت دانست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در تمامی سطوح دینی، سیاسی و تمدنی شایستگی رهبری جهان اسلام را دارد، بنابراین در حال حاضر وظیفه همه ما این است که این دولت اسلامی را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این که تأمین عدالت برای آحاد جامعه وظیفه دولت است، اظهار کرد: فلسفه اسلام بسیار ساده است و این که بندگان خدا را به سمت سعادت دنیا و آخرت و عبادت ذات حق تعالی سوق دهد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در ادامه بر ضرورت حفظ انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت آن تأکید و بیان کرد: انقلاب ایران مختص مردم ایران نیست و متعلق به همه مسلمانان و بشریت است.

ناصر ابوشریف اظهار کرد: انقلاب ایران تغییر عظیم و به تعبیری یک سونامی در منطقه ایجاد کرد به طوری که ما در خارج این مسئله را بیشتر حس می‌کردیم، چرا که انقلاب ایران سبب شد که گروهای چپگرا، کمونیستی و ملی گرا در دهه ۷۰ قرن بیستم میلادی به سمت جتبش های اسلامی سوق پیدا کنند.

وی اضافه کرد: حتی فلسطینیان ساکن در اراضی تحت سیطره رژیم صهیونیستی در معرض اسرائیلی شدن قرار داشتند که پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد که به سمت اسلام و اسلام گرایی گرایش پیدا کنند.

ناصرابوشریف با اشاره به این که رشد اسلام‌گرایی در فلسطین از دستاوردهای مهم انقلاب ایران بود، گفت: محور مقاومت و جبهه قدس در سایه محور مقاومت احیا شد و پروژه‌های استکباری در منطقه و توطئه‌های آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد.

وی در پایان بر ضرورت پایبندی به اصول و مبانی انقلاب ایران برای حفظ دستاوردهای آن و استمرار این انقلاب تأکید کرد و گفت: از برکات انقلاب ایران این بود که پروژه عربی را که در سایه رژیم شاه ایران، نظام سابق ترکیه و نظام سابق اتیوپی رو به قهقهرا بود، نجات داد.

انتهای پیام
captcha