از تدارک مجدد برای راهپیمایی پرچم تا ورود غیرقانونی به مسجد‌الاقصی
کد خبر: 3976465
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
تداوم اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها؛

از تدارک مجدد برای راهپیمایی پرچم تا ورود غیرقانونی به مسجد‌الاقصی

اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در سزمین‌های فلسطینی ادامه دارد که تازه‌ترین آن تدارک مجدد برای برپایی راهپیمایی قدس، نقض آتش‌بس در غزه، ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی و بازداشت شهروندان کرانه باختری است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک، کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه، 18 خرداد درباره راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست که برای پنجشنبه پیش رو برنامه‌ریزی شده بود، تصمیم جدیدی اتخاذ کرد.

تلویزیون (کان) رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که در کابینه این رژیم تصمیم گرفته شده است راهپیمایی مذکور به تعویق افتد، نه اینکه لغو شده باشد.

روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارونوت هم نوشت: کابینه موافقت کرده است که راهپیمایی پرچم به بعد از رأی‌گیری کنست درباره کابینه جدید اسرائیل در روز یکشنبه موکول شود.

این روزنامه گفت که راهپیمایی پرچم برای روز سه‌شنبه هفته آینده برنامه‌ریزی خواهد شد، اما مسیر آن در شهر قدس هنوز مشخص نیست.

کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرده بود که پلیس این رژیم راهپیمایی برنامه‌ریزی شده شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس شرقی با عبور از محله‌های عربی و اسلامی این شهر که تحت عنوان راهپیمایی پرچم است، لغو کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی هم در بیانیه‌ای گفت: به دنبال ارزیابی اوضاع در قدس و نشستی که بین نمایندگان پلیس اسرائیل و مسئولان ساماندهی راهپیمایی پرچم برگزار شد، تصمیم گرفتیم که پس از هماهنگی طرف‌ها درباره زمان و برنامه راهپیمایی پلیس توصیه‌های خود را به مقامات سیاسی اعلام دارد.

پلیس رژیم صهیونیستی گفت: پلیس با مسیر و تاریخ راهپیمایی قدس مخالفت کرد و اگر مسئولان ساماندهی این راهپیمایی برنامه و تاریخ آن را تغییر دهند، موضوع بار دیگر بررسی خواهد شد.

یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه روز شنبه به رژیم صهیونیستی درباره تعرض مجدد به مسجد الاقصی هشدار داده و گفته بود که اگر این رفتارهای اسرائیل ادامه یابد مقاومت زمین و زمان را بر سر آن خراب می‌کند.

مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرده بودند که راهپیمایی پرچم به تشدید تنش امنیتی در کرانه باختری و نوار غزه منجر خواهد شد و آتش خشم مردم بیت‌المقدس را نیز بار دیگر شعله‌ور خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که روزهای پایانی از عمر حضورش را در رأس قدرت این رژیم می‌گذارند، همچنان بر برپایی راهپیمایی پرچم به منظور تحریک مجدد فلسطینیان اصرار دارد، در همین حال ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز با غزه خواستار انتقال مسیر راهپیمایی به نزدیک مرز غزه شد‌ه‌اند.

راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها قرار بود با عبور از محله مسلمان‌نشین باب العامود تا داخل صحن مسجدالاقصی ادامه داشته و در آنجا برنامه‌ای موسوم به رقص پرچم اجرا شود.

ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد‌الاقصی

صحن مسجد‌الاقصی امروز چهارشنبه نیز شاهد ورود غیرقانونی ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست بود.

36 شهرک‌نشین صهیونیست صبح امروز با پشتیبانی پلیس رژیم صهیونیستی از باب المغاربه وارد صحن مسجدالاقصی شدند و در آنجا اداب تلمودی را انجام دادند.

نظامیان رژیم اشغالگر هم در ادامه تشدید موج بازداشت شهروندان فلسطین سحرگاه امروز 16 شهروند و همچنین نادر صوافطه، یکی از مقامات ارشد حماس را بازداشت کردند.

در شهر طوباس در کرانه باختری نیز در درگیری نظامیان اشغالگر با فلسطینیان سه فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

نظامیان صهیونیستی همچنین امروز به مقر کمیته‌های کار بهداشت در کرانه باختری نیز حمله کردند.

از سوی دیگر از نوار غزه نیز خبر می‌رسد رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس هواپیماهای جاسوسی خود را بر فرار مناطق پراکنده از نوار غزه به پرواز درآورده است.

نظامیان اشغالگر همچنین به سمت زمین‌های کشاورزی در شهرک خزاعه در شرق استان خان یونس در جنوب نوار غزه نیز تیراندازی کردند.

انتهای پیام
captcha