اعلام تدابیر بهداشتی استان کربلا برای اعیاد قربان و غدیر
کد خبر: 3984680
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴

اعلام تدابیر بهداشتی استان کربلا برای اعیاد قربان و غدیر

مسئولان بهداشتی استان کربلا برنامه‌های اضطراری بهداشتی برای روز عرفه و تعطیلات عید قربان در این استان را اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الکوثر، امروز (شنبه) اداره بهداشت کربلا از تدوین برنامه ویژه اضطراری برای روز عرفه و روزهای تعطیلات عید قربان خبر داد.

صباح الموسوی، مدیر کل اداره بهداشت کربلا در بیانیه‌ای گفت که این اداره، برنامه اضطراری ویژه‌ای را تدوین کرده است که در روز عرفه و روزهای تعطیلات عید سعید قربان برای ارائه بهترین خدمات پزشکی و بهداشتی ممکن به هزاران مسافر و زائر عتبات عالیاتاجرا می‌شود.

الموسوی افزود: این طرح شامل آماده‌سازی 54 دستگاه آمبولانس، تجهیز آنها به دارو و ملزومات لازم و استقرار آنها در نزدیكی عبادتگاه‌ها، بیمارستان‌ها، قبرستان‌ها، تقاطع‌ها و میادین عمومی است.

الموسوی ادامه داد که اجرای تدابیر پیشگیرانه و اقدامات احتیاطی مربوط به بیماری همه‌گیر کرونا و بقیه بیماری‌های قابل انتقال، هنگام اجرای طرح اولویت خواهد داشت. وی در عین حال از شهروندان و مسافران این استان خواست برای جلوگیری از آلودگی به ویروس کرونا به توصیه‌های ادارات بحران مرکزی و محلی و مقامات بهداشتی و واکسیناسیون ضد ویروس کرونا پایبند باشند.

هفته گذشته استاندار کربلا بر لزوم اتخاذ تدابیر واقعی و جدی و برنامه‌های راهبردی برای رویارویی با همه‌گیری کرونا تأکید و اعلام کرد که باید تلاش‌های بیشتری انجام داد به ویژه آن که منابع انسانی دارای تجربه کافی را در اختیار دارند.

الخطابی افزود: ما علاوه بر دستور به ادارات استان برای تکمیل واکسیناسیون مربوط به کارمندان خود، محدود کردن ورود به استان و مناطق شلوغ به ویژه مجتمع‌های تجاری، رستوران‌ها و دیگر اماکن شاهد تجمع‌های بزرگ، دارندگان گواهی واکسیناسیون یا آزمایش پی سی آر  را به صورت هفتگی بررسی می‌کنیم.

استاندار کربلا در جلسه ستاد بحران همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون دینار (بیش از ۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار) را برای خرید داروهای ویژه کرونا، تست‌های آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی به منظور پشتیبانی از اداره کل بهداشت استان و شهرک پزشکی امام حسین(ع) اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha