استقبال حماس از تلاش‌ها برای جلوگیری از پیوستن اسرائیل به اتحادیه آفریقا
کد خبر: 4005964
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

استقبال حماس از تلاش‌ها برای جلوگیری از پیوستن اسرائیل به اتحادیه آفریقا

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای از به تعویق انداختن انتخاب رژیم صهیونیستی به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، «باسم نعیم» مسئول روابط بین‌الملل جنبش حماس دیروز یکشنبه، 25 مهر در بیانیه‌ای از تصمیم اتحادیه آفریقا برای تأخیر در پیوستن اسرائیل به این اتحادیه تا ماه فوریه آینده استقبال کرد.
 
نعیم در این بیانیه اظهار کرد: تصمیم شورای اجرایی اتحادیه آفریقا در تأخیر قطعی پذیرش رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه، گامی در مسیر صحیح بوده است.
 
وی افزود: این رد پذیرش فوری رژیم اشغالگر در اتحادیه آفریقا، بدون تلاش‌های کشورهای دوستدار ملت فلسطین امکان‌پذیر نبود.
 
وی بیان داشت که جنبش حماس منتظر حل نهایی این مسئله در نشست آینده اتحادیه آفریقا است و بر اساس مبارزات ضد استعماری و ضد نژادپرستی تاریخ گذشته و حال حاضر ملت فلسطین و به منظور حمایت از این ملت در جهت به‌دست آوردن آزادی و استقلالشان، پیوستن این رژیم نژادپرست به اتحادیه آفریقا را مردود می‌داند.
 
نعیم از مقامات فلسطینی خواست تا تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای جلوگیری از پیوستن رژیم صهیونیستی به این اتحادیه مضاعف کرده و از همبستگی کشورهای عربی و اسلامی با ملت فلسطین استفاده کنند.
 
روز جمعه 23 مهرماه، رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر پس از پایان جلسه شورای اجرایی اتحادیه آفریقا فاش کرد که پرونده پیوستن اسرائیل به اتحادیه به عنوان عضو مراقب، در جلسه ماه فوریه بررسی خواهد شد.
 
وزارت خارجه اسرائیل در 22 ژوئیه گذشته (31 تیرماه) اعلام کرد که سفیر این رژیم در اتیوپی اعتبارنامه خود به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا را تقدیم کرده است.
 
به گفته لعمامره، شورای اجرایی اتحادیه آفریقا این مسئله را به پیشنهاد نیجریه بررسی کرد و اکثریت وزرای خارجه کشورهای آفریقایی از آن حمایت کردند.
 
اما در 25 ژوئیه (3 مردادماه) وزارت خارجه الجزایر در بیانیه‌ای پذیرش اسرائیل به عنوان عضو مراقب اتحادیه آفریقا را نپذیرفت و تأکید کرد که این تصمیم بدون مشورت اتخاذ شده است.
انتهای پیام
captcha