اعلام حمایت حماس از تلاش‌های الجزایر در راستای مصالحه گروه‌های فلسطینی
کد خبر: 4033129
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

اعلام حمایت حماس از تلاش‌های الجزایر در راستای مصالحه گروه‌های فلسطینی

سامی ابوزهری، رئیس بخش سیاسی جنبش حماس ضمن ستایش از اظهارات رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر در زمینه تلاش برای مصالحه گروه‌های فلسطینی، بر حمایت حماس از تلاش‌های الجزایر در این راستا تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، ابوزهری با انتشار توییتی در صفحه رسمی خود تصریح کرد: ما برای اظهارات رمطان لعمامره، وزیر امور خارجه الجزایر در مورد آشتی فلسطین ارزش قائلیم.

وی افزود: از نقش الجزایر برای پایان دادن به اختلافات گروه‌های فلسطینی حمایت کرده و بر همراهی خود با این کشور در این راستا و همچنین مقابله با عادی‌سازی روابط با اشغالگران در منطقه تأکید می‌کنیم.

در 22 دسامبر 2021، ابوزهری در سخنانی اعلام کرد: رئیس‌جمهور عبدالمجید تبون بهترین زمان را برای اعلام ابتکار نشست گروه‌های فلسطینی در الجزایر انتخاب کرد.

وی افزود: الجزایر گام‌های بزرگی برای بازگرداندن جایگاه خود در مسئله فلسطین برداشته است. ابوزهری همچنین تلاش الجزایر برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را نیز ستود.

رئیس اداره سیاسی حماس بر اشتیاق این جنبش نسبت به موفقیت طرح الجزایر تأکید کرد و گفت: الجزایر اعلام کرده است پیش از نشست سران کشورهای عربی در الجزایر، تلاش بسیاری برای بسیج تلاش‌ها در منطقه به منظور بازگردان مسئله فلسطین به جایگاه محوری خود خواهد کرد.

ابوزهری تأکید کرد: الجزایر در این راه به شعار بسنده نکرده، بلکه در مقام عمل نیز تلاش کرده است تا مانع عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا شود.

رئیس بخش سیاسی جنبش حماس فلسطین در پایان بیان کرد: هزینه مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار کمتر از پیامدهای افتادن به آغوش اشغالگران صهیونیست است.

انتهای پیام
captcha