فقدان ادیبی دارای حسن خلق و تواضع
کد خبر: 4069875
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
تسلیت احمدوند برای درگذشت حسن ذوالفقاری

فقدان ادیبی دارای حسن خلق و تواضع

معاون امور فرهنگی ارشاد طی پیامی درگذشت حسن ذوالفقاری را تسلیت گفت.

فقدان ادیبی دارای حسن خلق و تواضعبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی ارشاد، یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی درگذشت حسن ذوالفقاری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«به نام خدا

نوبت آمد، می‌نوازد نوبتی ناقوسمان
تا بگیرد رودهامان راه اقیانوسمان

وقتی پژوهشگر و اهل‌قلمی در پنجاه‌وچند سالگی دنیا را ترک می‌کند، به مراتب با قطعیت و اندوهی بیش از دیگران می‌توان گفت که: «جوان افتاد». زیرا پژوهشگر و ادیب سال‌ها ممارست می‌کند تا در اوج پختگی، دیگران از وی بهره‌ها ببرند و دانش‌ها بیاموزند.

«دکتر حسن ذوالفقاری» گرامی نیز چنین جهان را ترک کرد و به عالم باقی شتافت.

ایشان را همگان به خلق آثار ماندگار در حوزه ادبیات عامه و دیگر حوزه‌های مرتبط می‌شناسند اما در کنار این شناخت بلافاصله درباره حسن خلق و تواضعش نیز سخن می‌گویند.

من به عنوان یکی از دلبستگان ادبیات ایران خود را در اندوه فقدان آن عزیز شریک می‌دانم و به خانواده و علاقه‌مندانش تسلیت می‌گویم.»

حسن ذوالفقاری پژوهشگر ادبیات فارسی و فرهنگ عامه روز گذشته در پی ایست قلبی درگذشت.

این‌ استاد ادبیات و زبان فارسی دانشگاه متولد سال ۱۳۴۵ در دامغان بود و آثار و تالیفاتی درباره زبان فارسی، فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ایران باستان و ایران پس از اسلام، اشعار و متون نسخ خطی، عاشورا، ضرب‌المثل‌ها، فرهنگ عامه، اشتباهات رایج زبان نگارش و ویرایش صحیح و …را در کارنامه دارد.

باورهای عامیانه مردم ایران، فارسی عمومی (برگزیده متون فارسی و آئین نگارش)، آئین نگارش و ویرایش، آموزش ویراستاری و درست‌نویسی، فرهنگ‌واره نامه‌نگاری، یکصد منظومه عاشقانه فارسی، ادبیات مکتب‌خانه‌ای ایران، کتاب زبان و ادبیات فارسی دوره پیش‌دانشگاهی و … ازجمله تالیفات زنده‌یاد ذوالفقاری هستند.

انتهای پیام
captcha