تنها داستان بلند از زندگی‌ امام هادی(ع)
کد خبر: 4070956
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
روی میز مطالعه/ «من ماه را بوییدم»

تنها داستان بلند از زندگی‌ امام هادی(ع)

«من ماه را بوییدم: زندگی‌نامه امام هادی علیه‌السلام» به قلم مجید ملامحمدی، تنها داستان بلندی است که درباره زندگی امام علی‌النقی (ع) نوشته شده است و از این منظر کتاب مهمی در این حوزه به شمار می‌آید.

«من ماه را بوییدم»؛ تنها داستان بلند از زندگی‌نامه امام هادی (ع)

به گزارش خبرنگار ایکنا، داستان و رمان به‌عنوان یکی از قالب‌های انتقال آموزه‌های دینی، همواره یکی از مسیرها و رسانه‌های مهم و پرمخاطب برای آشنایی مخاطب با سیره معصومین و آموزش راه و رسم دین بوده است. بر همین اساس معمولا شاهد روایت‌ها و احادیث معصومین در قالب داستان‌های کوتاه هستیم.

البته در سال‌های اخیر خوشبختانه در اقدام شایسته‌تری زندگی‌نامه برخی از حضرات معصوم(ع) در قالب داستان بلند یا رمان هم، روانه بازار شده و مخاطب خود را پیدا و اقناع کرده است.

«من ماه را بوییدم: زندگی‌نامه امام هادی علیه‌السلام» به قلم مجید ملامحمدی، یکی از همین کتا‌ب‌ها است که اگرچه برای مخاطب نوجوان به نگارش درآمده اما تا امروز تنها داستان بلندی است که درباره زندگی امام علی‌النقی(ع) نوشته شده است و از این منظر کتاب مهمی در این حوزه به شمار می‌آید.

انتشارات مدرسه این کتاب را برای اولین بار در سال 88 چاپ و روانه بازار کتاب کرد و با استقبال مخاطب نوجوان چندبار تجدید چاپ شد. سال 1041 که انتشارات مدرسه انتشار مجموعه چهارده آفتاب را با هدف انتشار روایتی شیرین و دلپذیر از زندگی چهارده معصوم علیهم السلام و برای روشن کردن رازهای محبوبیت و شکوه آسمانی آنان آغاز کرد، «من ماه را بوییدم» هم با شکل و شمایلی تازه از زندگی‌نامه امام هادی علیه‌السلام به چاپ رسید.

«من ماه را بوييدم» در کنار كتاب‌های «راز شعله‌ها»، «زير گنبد كبود»، «نوزاد كعبه»، «آدم‌برفي و قلب اسرارآميز»، «نشانه‌ها» و «مهربانی‌هايت را قسمت كن» از برگزيدگان كتاب فصل ويژه زمستان 86 در رشته دين بوده است.

در معرفی کتاب «من ماه را بوییدم» که مجید ملامحمدی داستانی از زندگی هادی (ع) را با بیانی روان و شیوا به تصویر کشیده شده است، می‌خوانیم:

«امام هادی (ع) در پانزدهم ذی‌الحجة سال 212 هجری قمری در روستای «صریا» در نزدیکی مدینه متولد شد و پس از شهادت پدر بزرگوارشان به سال 220 هجری، امامت ایشان آغاز شد؛ پسرک هشت‌ساله اهل مدینه که به عنوان دهمین امام معصوم شیعیان شناخته می‌شد. او با تحریک‌های بریحه یکی از نزدیکان متوکل عباسی سرانجام در سال 254 هجری به سامرا تبعید شد و در سوم رجب همان سال به شهادت رسید. کتاب حاضر، در قالب داستان، به زندگانی امام هادی (ع)، سال‌شمار زندگی آن حضرت و چهل حدیث از ایشان اختصاص یافته است.»

«من ماه را بوییدم: زندگی‌نامه امام هادی علیه‌السلام» به قلم مجیدملامحمدی در 144 صفحه با بهای 68 هزار تومان منتشر شده است.

مجموعه کتب «چهارده آفتاب» در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

«من ماه را بوییدم»؛ تنها داستان بلند از زندگی‌نامه امام هادی (ع)

از این ناشر کتاب‌هایی درباره سیره زندگی معصومین مانند کتاب‌های «سبزتر از بهار؛ زندگی‌نامه امام رضا (ع)»، «غروب خورشید در سامرا؛ زندگی‌نامه امام حسن عسکری (ع)» و زندانی بی‌حصار که به زندگی امام کاظم (ع) پرداخته است نیز به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha