مجلس شیعیان لبنان: آیت الله روحانی وقف خدمت به اسلام و نشر معارف بود
کد خبر: 4107904
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷

مجلس شیعیان لبنان: آیت الله روحانی وقف خدمت به اسلام و نشر معارف بود

مجلس اعلای شیعیان در لبنان با صدور بیانیه‌ای ارتحال عالم ربانی آیت الله سید محمد صادق حسینی روحانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، مجلس اعلای شیعیان در لبنان ارتحال عالم ربانی و فقیه عالیقدر آیت الله حاج سید محمد صادق حسینی روحانی(رضوان الله علیه) را به عموم مسلمانان و به ویژه لبنانی‌ها تسلیت گفت.

در بیانیه مجلس اعلای شیعیان در لبنان به این مناسبت آمده است: مرحوم حضرت آیت الله العظیم سید محمد صادق الحسینی الروحانی عالم فاضلی بود که بیشتر عمر شریف 96 سال خود را به تدریس، تألیف و استنباط احکام شرعی و تبلیغ آن گذراند.

در این بیانیه تأکید شده است: مرحوم بزرگوار وقف خدمت به اسلام و نشر معارف و ارزش‌های آن بود و مرجعیت، حوزه‌های علمیه و مراکز دینی با ارتحال ایشان یک مرجع بزرگ، یک عالم جلیل القدر، یک استاد محقق و یک فقیه فاضل را از دست دادند که در تأسیس حوزه‌های علمیه و مراکز دینی نیز سهیم بودند و تعداد زیادی از علمای فاضل نزد ایشان فارغ‌التحصیل شدند.

در پایان بیانیه آمده است: مجلس اعلای شیعیان در لبنان این مصیبت وارده را به مراجع دینی، حوزه‌های علمیه و به خصوص به بیت معظم، شاگردان، بازماندگان و منسوبین آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر خواستارم و خداوند ایشان را با انبیاء و اولیاء محشور گرداند.

انتهای پیام
captcha