شرکت هزار زائر عتبات در کارگاه‌های آموزشی جهاد تبیین + فیلم و عکس
کد خبر: 4125853
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱

شرکت هزار زائر عتبات در کارگاه‌های آموزشی جهاد تبیین + فیلم و عکس

کارگاه‌های آموزشی جهاد تبیین با شرکت هزار زائر با تدریس مدیرعامل مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود در کربلا و نجف برگزار شد.

کارگاه‌ آموزشیبه گزارش ایکنا، کارگاه‌های آموزشی جهاد تبیین، خانواده، سبک زندگی، رسانه و فضای مجازی با شرکت هزار نفر از زائران عتبات عالیات عراق در کربلای معلی و نجف اشرف با تدریس محمد ابراهیمی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود برگزار شد.

این کارگاه‌ها به مدت یک ماه به همت مدیران کاروان‌های زیارتی و با همکاری دفاتر زیارتی استان سمنان ویژه کاروان‌های مختلف کشور در اسفند ۱۴۰۱ برپا شد.

ابراهیمی، مدرس دوره در این باره گفت: يكی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث سبك زندگی اسلامی بوده است. بر همين اساس مدیریت حج و زیارت استان سمنان اقدام به برنامه‌ريزی و اجرای كارگاه‌های آموزش جهاد تبیین میان زائران عتبات عالیات عراق، در شهرهای نجف اشرف و کربلا‌ی معلی کرده است.

وی افزود: محورهای اصلی این کارگاه آموزشی با محوریت جهاد تبیین در قالب موضوعاتی نظیر فضای مجازی و رسانه، فرصت‌ها و تهدیدها، آسیب‌های اجتماعی نوپدید، آموزش سبک زندگی با موضوع «تاب‌آوری»، کارگاه آموزشی خانواده و مسائل اجتماعی در محورهای آشنایی با انواع آسیب‌های اجتماعی و روابط عاطفی بوده است.

ابراهیمی بیان کرد: هدف از اجرای آموزش‌های مذکور تعلیم مهارت‌های زندگی و راهکارهای اشاعه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در خانواده به زائرین است. سفرهای زیارتی‌، فرصتی مغتنم در زمینه ارائه آموزش‌هایی است که زمینه‌ساز نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه و خانواده خواهد شد و این فرصت، به راحتی در اختیار سیستم اعزام زائران است.

انتهای پیام
captcha