مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در بوشهر برگزار شد + عکس
کد خبر: 4132865
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در بوشهر برگزار شد + عکس

همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مراسم احیای این شب در مصلای جمعه شهر بوشهر با حضور مردم مؤمن برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی

به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و لیالی پرفیض قدر، شامگاه، ۲۰ فروردین‌ماه، به همت سپاه امام صادق(ع) در مصلای جمعه شهر بوشهر با تلاوت مجلسی کلام وحی و سوره‌های روم، دخان و عنکبوت توسط سیدعلی حسینی، عباس هاشمی، صادق غریبی‌خورموجی، سیدحبیب‌الله حسینی، قاریان قرآن کریم آغاز شد و با قرائت دعای جوشن کبیر و نیایش و روضه‌خوانی و مددخواهی و توسل و قرآن به سر گرفتن تا سحرگاه واقع در محله ایثار منطقه یک این شهر همراه بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، در این مراسم به دستاوردهای بیش از ۴ ساله حکومت علوی پرداخت و گفت: حکومت الهی و آسمانی حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) به‌عنوان بی‌نظیرترین حکومت دینی و یک جریان اصیل و مؤمن بود.

وی با بیان این‌که حکومت علوی به‌عنوان یک جریان اصیل اسلامی و حامی مردم در برابر طاغوت‌های بی‌ریشه توانست با مقاومت موفق و عالمانه و الهی اقدام و خدمت بی‌منت کند، اظهار کرد: امیرالمؤمنین امام علی(ع) تربیت یافته دست رسول‌الله(ص) و صاحب افتخارات عظیم در تاریخ اسلام و تاریخ بشریت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر در ادامه فرازهایی از خطبه ۱۸۰ کتاب نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین امام علی(ع) را در بیان تفسیر در دو محور مجاهدت و ذلت‌پذیری یادآور شد و بیان کرد: حماقت تنها حربه و سلاح طاغوت‌های فتنه‌گر در جنگ رسانه‌ای جهل‌آفرینی و تقدس‌شکنی و یأس‌‌آفرینی توسط لشکر کافر معاویه و بیابان گردهای شام بود که در مقابله با مسیر حقانیت امیرالمؤمنین علی(ع) تشکیل دادند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی به تحلیل فتنه بنی‌امیه پرداخت و اظهارکرد: حکومت‌های طاغوتی و طایفه‌های ظالم در دوران امیرالمؤمنین علی(ع) همه همدست شده بودند که با فتنه‌گری جنگ رسانه‌ای راه انداختند و جهل‌آفرینی و تقدس‌شکنی و یأس‌‌آفرینی را به خواص و مردم آن زمان منتقل کردند تا به رویارویی و نبرد با وصی پیغمبر اسلام(ص) و نخستین پیشوای شیعیان به‌پا خیزند.

کارشناس حوزوی با بیان این مطلب که جریان رسانه‌ای آزاد یک جریان دروغ و برای نابود کردن احکام الهی از ناحیه طاغوت‌های بی‌ریشه و جاهل بوده و هست و این نوع فتنه‌های طاغوتی معاویه‌ای نیز اکنون در عصر ما توسط دشمن در حال تکرار است، تصریح کرد: رسانه‌های نظام سلطه و بنگاه‌های رسانه‌ای غرب هر کس را بخواهند ظالم جلوه می‌دهند و برعکس. همچنین نیز آنها علیه انقلاب اسلامی و علیه مردم متدین و علیه اسلام ناب محمدی(ص) هزاران رسانه را راه‌اندازی و طراحی کرده‌اند.

وی به اهمیت تحکیم بنیاد خانواده اشاره کرد و گفت: دشمن در بحث ترویج بی‌عفتی و ابتذال به‌دنبال تنزل جایگاه زن و در هم ریختن پایه‌های تحکیم بنیان خانواده و تغییر دادن هویت فرهنگی جوامع توحیدی است.

گفتنی است، مراسم قرآن به سر گرفتن و توسل توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر اسماعیلی و با مرثیه‌سرایی حسین معینی، مداح اهل‌بیت(ع) با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان


حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha