اجرای تعزیه‌خوانی «یعسوب‌الدین» در مسجد عباس بن علی(ع) + عکس
کد خبر: 4133445
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
به‌همت هیئت مذهبی فاطمیون افغانستان‌های مقیم بوشهر؛

اجرای تعزیه‌خوانی «یعسوب‌الدین» در مسجد عباس بن علی(ع) + عکس

طی برنامه‌ای مراسم قرائت دعای جوشن کبیر و آیین قرآن به سر به‌همت هیئت مذهبی فاطمیون افغانستان‌های مقیم بوشهر و با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات در محل کارگاه ساخت دو نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار شد.

قرائت دعای جوشن کبیر توسط قاریان افغانستانی

به گزارش ایکنا از بوشهر، برنامه‌ احیای لیالی بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان، شامگاه ۲۲ فروردین‌ماه، به‌همت هیئت مذهبی فاطمیون افغانستان‌های مقیم بوشهر و با مشارکت مرکز فرهنگی و قرآنی اوقاف و امورخیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در محل کارگاه ساخت دو نیم ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) واقع در مسجد عباس بن علی(ع) خیابان دهقان منطقه یک این شهر برگزار شد.

مراتب سعادت دنیوی و اخروی از منظر وصی رسول‌الله(ص)

فلکناز آتشی، استاد دانشگاه آزاداسلامی بوشهر، در این آیین که اعضای هیئت مذهبی فاطمیون افغانستان‌های مقیم بوشهر و خانواده‌های آنها حضور داشتند، اظهارکرد: با بیان اینکه مکتب عشق به امیرالمؤمنین(ع) مکتبی الهی و قرآنی است، گفت: کفار و لشکر معاویه در مقابل حضرت علی(ع) انصاف نداشتند. لذا ما به‌عنوان پیروان شیعی و یاوران مرام و سلوک وصی پیغمبر اسلام(ص) دانشنامه شخصیت و سیره سید الاوصیاء حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) باید در کار و زندگی خود به کار ببندیم.

استاد دانشگاه آزاداسلامی بوشهر در ادامه با اشاره به مراتب سعادت دنیوی و اخروی بر اساس فرازهایی از خطبه‌های کتاب نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع)، افزود: معرفت‌الله، ولایتمداری، تقوا الهی، انسانیت و شجاعت در عمل و رفتار، آگاهی و حق‌بینی یکی از درس‌هایی است که حضرت علی بن ابیطالب(ع) به مردم جهان به طریق علمی و عملی نشان داد و آموخت به همگان که راه نجات در دنیا و آخرت، اطاعت‌پذیری از خدا و ولی خدا و فراگیری آموزه‌های الهام‌بخش قرآن کریم است.

اجرای تعزیه‌خوانی «یعسوب‌الدین» در خیمه‌گاه سقای دشت کربلا

این برنامه با اجرای تعزیه‌خوانی «یعسوب‌الدین» توسط هنرمندان بوشهری حوزه هنری با نگاهی به نمایشنامه «شب نوزدهم» و با مراسم قرائت دعای جوشن کبیر و آیین قرآن به سر توسط رضا مظفری، علی‌محمد رضایی، علی واعظی، عبدالرضا اخلاقی و علی محمدی به‌عنوان قاریان قرآن و مداحان افغانستانی مقیم بوشهر در کرانه سواحل خلیج‌فارس واقع در مسجد عباس بن علی(ع) محله دهقان منطقه یک این شهر همراه بود‌‌.


خبرنگار، امیرحسین مؤمنی
عکاس، امیرحسین مداح 

انتهای پیام
captcha