برگزاری نخستین گفت‌وگوی دینی مسلمانان و مسیحیان در کنیا
کد خبر: 4147716
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

برگزاری نخستین گفت‌وگوی دینی مسلمانان و مسیحیان در کنیا

نخستین دور از گفت‌وگوی دینی میان خواهران مسلمان و مسیحیان کاتولیک با هدف تقویت روابط و گفت‌وگو بین مسلمانان و مسیحیان کنیا، در Retreat Centre سوبیاکو در کارن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شرکت‌کنندگان شامل خواهران مبلغ بندیکتین و خواهران مسلمان از کشورهای مختلف بودند و بحث‌ها بر روی یافتن اشتراکات و تحقق ارزش‌ها و درک مشترک متمرکز بود.

این برنامه بخشی از سلسله گفت‌وگوهای بین مذهبی بود که در نقاط مختلف جهان برای ترویج تفاهم، احترام متقابل و همکاری بین مسلمانان و مسیحیان صورت می‌گیرد.

این برنامه، خواهران مسلمان را از کشورهایی مانند کنیا، آمریکا، نامیبیا، اوگاندا، کانادا، بریتانیا، تانزانیا، ایران و اتیوپی گردهم آورد. علاوه بر این، خواهران مبلغ بندیکتین به گفت‌وگو پیوستند. برنامه متنوع شرکت‌کنندگان به تبادل غنی و چند فرهنگی ایده‌ها کمک کرد.

همچنین این برنامه چهار روزه، بستری را برای شرکت‌کنندگان ایجاد کرد تا ارزش‌ها و باورهای مشترک را کشف کنند، باورهای غلط را به چالش بکشند و روابط پایدار ایجاد کنند. این گفت‌وگو به عنوان گواهی بر اهمیت مشارکت بین مذهبی در ترویج صلح، هماهنگی و وحدت در جوامع مختلف عمل می‌کند.

برگزاری نخستین گفت‌وگوی دینی مسلمانان و مسیحیان در کنیا

انتهای پیام
captcha