وبینار «قرآن؛ نور بشریت و عامل وحدت مسلمانان» در کنیا برگزار می‌شود
کد خبر: 4152685
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

وبینار «قرآن؛ نور بشریت و عامل وحدت مسلمانان» در کنیا برگزار می‌شود

وبینار منطقه‌ای شرق آفریقا با موضوع «قرآن؛ نور بشریت و عامل ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در کنیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوادث اخیر مبنی بر بی‌احترامی و هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، مسلمانان سراسر جهان را عمیقاً متأثر ساخته و نگرانی‌هایی را در مورد تساهل مذهبی و نیاز به ترویج وحدت ایجاد کرده است، به همین منظور وبینار منطقه‌ای شرق آفریقا با موضوع «قرآن؛ نور بشریت و ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان» برگزار می‌شود.

این وبینار امروز، 14 تیر ساعت 10 تا 12 به نشانی اینترنتی Google Meet link: https://meet.google.com/teb-ftud-fpa برگزار خواهد شد.

بررسی تأثیر عمیق قرآن در ترویج وحدت بین مسلمانان، تأکید بر نقش کلام وحی به عنوان چراغ هدایت برای بشریت، ارائه طرح‌هایی برای تقویت احترام به قرآن کریم در جهان، گفت‌وگوی بین ادیان و ترویج وحدت و تفاهم در سطح جهانی از اهداف برگزاری این وبینار است.

محورهای این وبینار، کاوش در پیام جهانی قرآن، نقش قرآن در تحول فردی و معنوی، قرآن؛ نور انسان، ترویج گفت‌وگو و تفاهم بین مسلمانان، تأثیر قرآن بر عدالت و برابری اجتماعی، نمایش وحدت در تنوع، استفاده از فناوری برای آموزش و گسترش قرآن، نقش قرآن در مقابله با افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی و ترویج تساهل دینی و آزادی عبادت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha