ضرورت بررسی ابهامات در ارزیابی کاندیداهای اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی + صوت
کد خبر: 4159208
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷

ضرورت بررسی ابهامات در ارزیابی کاندیداهای اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی + صوت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه کمیته اجرایی اتحادیه کشوری روز گذشته تشکیل شده است، گفت: با ابهاماتی در زمینه لزوم تأیید شیونامه از سوی مجمع و همچنین چگونگی وضعیت برخی از داوطلبان هیئت مدیره و بازرسی با وجود پروانه فعالیت منقضی شده، روبرو شدیم، که نیازمند جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره است.

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

مرتضی طلایی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به تشکیل کمیته اجرایی مجمع عمومی اتحادیه عصر روز گذشته، هفتم مرداد گفت: این جلسه تشکیل شد اما با ابهاماتی روبرو شدیم. چنانکه در بند دوم ماده 32 اساسنامه اتحادیه کشوری در وظایف و اختیارات هیئت مدیره آمده است «تهیه و تدوین آیین‌نامه‌های تشکیلاتی، اجرایی و مالی مربوط به اتحادیه و پیشنهاد به مجمع عمومی جهت تصویب»، لذا شبهه‌ای وجود داشت با این عنوان که آیا شیوه‌نامه تهیه شده، مصوبه مجمع را می‌خواهد یا نمی‌خواهد؟ و نهایتا مقرر شد تا در مجمع توضیح دهیم که در فاصله یکساله مجمع (از سال گذشته تا امسال) عملا امکان برگزاری آن وجود نداشته است.

وی ادامه داد: همچنین تاریخ پروانه فعالیت‌ و مجوز تعدادی از کاندیداهای علاقه‌مند به عضویت در هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری (که از مدیران مؤسسات قرآنی هستند) گذشته است و پروانه فعالیت آنها نیازمند تمدید است، اما در اساسنامه تبصره‌ای وجود ندارد که به صراحتاً در صورت منقضی بودن تاریخ مجوز فعالیت مؤسسه، تکلیف چیست و آیا این فرد شرایط داوطلبی را دارند یا خیر؟

طلایی بیان کرد: مقرر شد، فردا جلسه فوق‌العاده‌ای از سوی هیئت مدیره تشکیل و گزارشی از سوی کمیته اجرایی ارائه می‌شود و به موازات آن نیز با آقای مهدی محمدی، دبیر و عضو هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی مذاکره ‌خواهیم کرد تا نقطه نظرات قانونی آنها را دریافت کنیم تا تصمیمی بر طبق قانون درباره این کاندیداها گرفته شود.

کد

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری در پاسخ به این سؤال که آیا زمان تبلیغات برای کاندیداها با اعلام دیرهنگام، فراهم است یا خیر؟ اضافه کرد: این موضوع برحسب اساسنامه یک ایراد است، اما از آنجا که خود مجمع باید رأی‌دهنده باشد و در روز انتخابات، اعضای رأی‌دهنده و داوطلبان کاندیدا حضور دارند و از سوی دیگر انتخابات هیئت مدیره نیازمند تبلیغات خیابانی نیست و بین اعضای مجمع تبلیغات صورت می‌گیرد، مشکل خاصی ندارد که اگر چه باز هم تأکید می‌کند به حسب اساسنامه ایراد است. همچنین براساس شیوه‌نامه‌ای که مصوبه هیئت مدیره است، برای کاندیداها از امروز، هشتم مرداد به مدت چهار روز زمان برای تبلیغات در نظر گرفته شده است که به کاندیداهایی که تأیید صلاحیت شده‌اند، اعلام شده است، اما تعدادی از کاندیداها که با ابهام فوق روبرو بوده‌اند، تأیید صلاحیت‌شان باقی مانده است.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای عمل درست به شیوه‌نامه می‌کنیم تا حسب مقررات عمل کرده‌ باشیم، افزود: تمامی اسامی کاندیداها نیز تا فردا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طلایی درباره مکان و زمان قطعی برگزاری مجمع عمومی بیان کرد: مکان و خوابگاه برای اسکان و استراحت اعضای مجمع که از شهر‌های دور و سایر استان‌ها برای حضور در مجمع شرکت‌ خواهند کرد، در نظر گرفته شده است که متعاقباً مکان آن اطلاع‌رسانی دقیق می‌شود. همچنین این مجمع در 13 مرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha