بررسی ساز و کار قانونی برای ممانعت از هتک حرمت به کتب مقدس توسط دانمارک
کد خبر: 4159287
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

بررسی ساز و کار قانونی برای ممانعت از هتک حرمت به کتب مقدس توسط دانمارک

دولت دانمارک بالاخره به دنبال فشار کشورهای اسلامی برای نخستین بار اعلام کرد که ساز و کار قانونی برای ممانعت از تکرار هتک حرمت به کتب مقدس را بررسی می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الحره، دولت دانمارک امروز یکشنبه اعلام کرد که راه‌های قانونی را برای ایجاد ممنوعیت برپایی تظاهراتی در این کشور بررسی خواهد کرد که در برخی شرایط شامل سوزاندن نسخه‌هایی از کتب مقدس می‌شود.

بنا بر این گزارش، وزارت خارجه دولت دانمارک با صدور بیانیه‌ای به نگرانی‌های امنیتی پس از واکنش‌های خشونت‌آمیز احتمالی به هتک حرمت نسخه‌های قرآن در دانمارک و سوئد اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت دانمارک مایل است امکان ورود کردن در مواردی را که شامل توهین به کشورها، فرهنگ‌ها و ادیان دیگر است و ممکن است عواقب منفی قابل توجهی برای دانمارک به خصوص در سطح امنیتی داشته باشد، بررسی کند.

بر اساس این بیانیه، دولت دانمارک معتقد است که برپایی تظاهرات توسط افراط‌گرایان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و باعث ایجاد تفرقه می‌شود.

لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک نیز امروز یکشنبه به رادیو ملی  این کشور گفت که دولت دانمارک به دنبال یافتن ابزار قانونی است که مقامات را قادر می‌سازد از سوزاندن نسخه‌های قرآن در مقابل سفارتخانه‌های کشورهای دیگر در دانمارک جلوگیری کنند.

راسموسن گفت: قرآن‌سوزی اقدامی کاملاً مذموم و بی پرواست که توسط افراد معدودی انجام می‌شود. این افراد معدود، نماینده ارزش‌هایی نیستند که جامعه دانمارکی بر آن استوار است.

وی افزود: بنابراین دولت دانمارک امکان ورود در موقعیت‌های خاص نظیر توهین به کشورها، فرهنگ‌ها و ادیان دیگر را بررسی خواهد کرد که ممکن است پیامدهای منفی قابل توجهی برای دانمارک به‌ویژه از لحاظ امنیتی داشته باشد.

طی هفته‌های اخیر کشورهای سوئد و دانمارک صحنه هتک حرمت قرآن توسط عناصر افراطی بوده که با موج خشم جهان اسلام نسبت به دولت‌های این کشورها در خصوص صدور مجوز برای توهین به مقدسات دینی همراه شده است.

انتهای پیام
captcha