بررسی «سوزاندن کتب مقدس» در سمینار مسجد جامع الازهر
کد خبر: 4159613
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

بررسی «سوزاندن کتب مقدس» در سمینار مسجد جامع الازهر

سمینار «جرم سوزاندن کتب مقدس» امروز، 10 مرداد با حمایت شیخ الازهر در مسجد جامع الازهر در مصر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از vetogate، این سمینار در راستای سلسله سمینارهای هفتگی مسجد جامع الازهر با عنوان «شبهات و پاسخ‌ها» در این مسجد برگزار می‌شود و عبدالمنعم فؤاد، ناظرکل فعالیت‌های علمی الازهر در مسجد جامع الازهر و هانی عوده، تولیت این مسجد بر آن نظارت خواهند داشت.
عبدالمنعم فؤاد، عبدالفتاح العواری، رئیس سابق دانشکده اصول دین قاهره، جمیل تعیلب، معاون دانشکده اصول دین قاهره و مجدی عبدالغفار، رئیس سابق بخش تبلیغ و فرهنگ اسلامی این دانشکده از سخنرانان برنامه اعلام شده‌اند.
عبدالمنعم فؤاد در این باره گفت: سلسله سمینارهای «شبهات و پاسخ‌ها» از فعالیت‌های مهم الازهر است که به صورت هفتگی مسائل روز مسلمانان و شبهات وارده درباره ثوابت دین را بررسی می‌کند.
گفتنی است؛ سلوان مومیکا، شهروند عراقی‌الاصل مقیم سوئد تاکنون چندین بار اقدام به اهانت به قرآن در سوئد به بهانه آزادی بیان کرده و این کار خشم مسلمانان و محافل اسلامی را در پی داشته‌ است.
این چهره جنجال برانگیز عراقی دیروز، نهم مرداد برای سومین بار در ملأ عام و با حمایت کامل نیروهای پلیس سوئد، مقابل پارلمان این کشور با سوزاندن مصحف شریف به ساحت مقدس کلام الله مجید اهانت کرد.
پایگاه خبری «بغداد الیوم» با انتشار گزارشی نوشت که فردی به نام «سلوان نجم»، عراقی تبار مقیم استکهلم حامی جنایات «سلوان مومیکا» است و علی‌رغم مشکوک بودن به اقدامات تروریستی، او هم در سوئد آزاد است.
همچنین پلیس استکهلم درخواست جدیدی مبنی بر مجوز برگزاری تجمع جنجالی دریافت کرده است. این درخواست از جانب سلوان مومیکا صورت گرفته که پیش‌تر نیز در برابر مسجد مرکزی استکهلم و در برابر سفارت عراق به عمل موهن قرآن‌سوزی اقدام کرده است.

انتهای پیام
captcha