اسیر فلسطینی پس از 6 ماه اعتصاب غذا آزاد شد
کد خبر: 4169134
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

اسیر فلسطینی پس از 6 ماه اعتصاب غذا آزاد شد

خلیل محمد عواوده پس از ۶ ماه اعتصاب غذا و گذراندن ۱۴ سال در بند رژیم صهیونیستی، امروز از زندان «عوفر» آزاد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، این اسیر امروز جمعه به طور «ناگهانی» آزاد شده است. شبکه «المیادین» در گزارشی اشاره کرد این اسیر فلسطینی پس از ۶ ماه اعتصاب غذا و گذراندن ۱۴ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی از جمله ۸ سال در بازداشت اداری، آزاد شده است.

خلیل عواوده پس از آزادی از زندان رژیم صهیونیستی گفت: آزادی چیز بزرگی است. آزادی رؤیای ملت فلسطین است و رژیم اشغالگر از خاک و زمین ما اخراج خواهد شد.

وی افزود: اعتصاب های فردی برای مقابله با بازداشت های اداری است. بازداشت اداری بازداشت بدون اتهام است. زمان آزادی من در تاریخ 2/10/2022 تعیین شد اما آنها باز هم مرا به 16 ماه حبس محکوم کردند. آنها می‌خواهند عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف کنند اما ناکام ماندند.

وی درباره وضعیت جسمانی اش گفت: من در حال حاضر به تنهایی قادر به راه رفتن نیستم و به سختی صحبت می کنم و دچار لرزش دست هستم.

عواوده که آخرین بار 27 دسامبر 2021 از سوی اشغالگران بازداشت شده بود بارها در اعتراض به حکم «بازداشت اداری» خود دست به اعتصاب غذاهای طولانی مدت زده بود.

در اوایل ماه جاری بود که خلیل عواوده پس از پیروزی وی بر اشغالگران اسرائیلی در اعتصاب غذا که اسرای فلسطینی آن را «نبرد روده‌های خالی» می‌دانند، در گفت‌وگو با المیادین گفت: ما مردمی شکست‌ناپذیر در نبردها هستیم؛ یا پیروز می‌شویم یا می‌میریم.

انتهای پیام
captcha