اهل بیت(ع) مورد احترام همه مسلمانان هستند نه فقط شیعیان
کد خبر: 4172757
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱
نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در اقلیم کردستان:

اهل بیت(ع) مورد احترام همه مسلمانان هستند نه فقط شیعیان

بنا بر گفته رسول خدا (ص) اگر امت اسلامی به قرآن و اهل بیت تمسک کنند از ضلالت دور هستند. اهل بیت(ع) تنها مورد احترام شیعیان نیستند بلکه متعلق به همه مسلمانان و مورد احترام هستند. همانطور که پیامبر اسلام (ص) پیامبر همه جهانیان است.

سید عیسی موسوی نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در اقلیم کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی داشت در پاسخ به سؤالی در مورد اهداف این کنفرانس و تلاش برای مستحکم‌تر کردن وحدت در جهان اسلام با اشاره به تأکید امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی بر وحدت بین همه مسلمانان جهان گفت: این کاملاً واضح است که تلاش بر این است که همه مسلمانان با تمسک به قرآن و سنت رسول اکرم (ص) و اهل بیت(ع) متحد شوند.

موسوی ادامه داد: ما به این نکته واقف هستیم که همه مسلمانان با وجود همه اختلافاتی که ممکن است در مورد مسائل فقهی داشته باشند، به موضوع ظهور حضرت مهدی (عج) معتقد هستند. به نظرم این ایده که نمایندگان مسلمانان هر سال با یکدیگر ملاقات کرده و در مورد مسائل مختلف تعامل داشته باشند، می‌تواند در اتحاد آن‌ها و مبارزه با صهیونیسم و استکبار جهانی بسیار مؤثر باشد.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در اقلیم کردستان تصریح کرد: با وجود اینکه مسلمانان جمعیت زیادی در جهان دارند اما بیشتر مردم جهان مسلمان نیستند و اعتقادی به اسلام ندارند. برخی از این افراد تحت حمایت قوانین سوئد به قرآن توهین کردند. این کار با هدف توهین به اسلام و مقدسات صورت گرفت.

وی، بزرگ‌ترین مشکل مسلمانان جهان را در راه رسیدن به وحدت، صهیونیسم دانست و توضیح داد: در کنار صهیونیسم، تفکرات افراطی که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کنند، باعث شده که موضوع وحدت در بین مسلمانان مشکل شود. از سوی دیگر شاهد هستیم که برخی از کشورهای منطقه خلیج فارس به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

موسوی ادامه داد: بنا بر نقل قولی از رسول اکرم (ص) مؤمن باید هوشیار باشد و به همین دلیل مسلمانان نباید خدعه‌ای که صهیونیسم با استناد به مسائل مذهبی تلاش دارد از طریق آن عادی‌سازی روابط را پیش ببرد، قبول کند. در واقع باید گفت که صهیونیسم و به طور کلی مکتب الحاد جهانی عقیده و احترامی برای مسلمانان و اصول  اسلامی قائل نیستند و گاهی به رسول اکرم (ص) توهین می‌کنند. بهترین کار برای مسلمانان بی‌اعتناعی به ادعاها و صحبت‌های دشمنان اسلام است، همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا (دشمن) شیطان بزرگ است.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در اقلیم کردستان در پاسخ به سؤالی در مورد نقش علما و بزرگان مذاهب اسلامی در ترویج وحدت بین مسلمانان گفت: بنا بر گفته رسول خدا (ص) اگر امت اسلامی به قرآن و اهل بیت (ع) تمسک کنند از ضلالت دور هستند. اهل بیت (ع) تنها مورد احترام شیعیان نیستند بلکه متعلق به همه مسلمانان و مورد احترام هستند. همانطور که پیامبر اسلام (ص) پیامبر همه جهانیان است.

وی افزود: علاج امت و علمای اسلام رجوع به مکتب اهل بیت (ع)  است. حتی تمام بنیان‌گذاران مذاهب مختلف اهل سنت بر این نکته تأکید دارند.

موسوی در مورد وضعیت روابط بین پیروان مذاهب اسلامی در اقلیم کردستان عراق گفت: مردم اقلیم کردستان پیرو مذهب شافعی ولی دوستدار اهل بیت (ع) هستند. متأسفانه در سال‌های اخیر نفوذ وهابیت در کردستان مشهود بوده و این درحالی است که وهابیت عقاید هیچکدام از مذاهب اسلامی از جمله مذاهب اهل سنت را قبول نداشته و آن‌ها را تکفیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در پشت پرده نفوذ وهابیت می‌توان صهیونیسم و استکبار جهانی را دید و ادامه روند نفوذ وهابیت در اقلیم کردستان عراق بسیار برای این منطقه و کشورهای اطراف آن خطرناک است. مردم در کردستان به دلیل نبود دروس اسلامی در مدارس برای یاد گرفتن مسائل دینی به مساجد می‌روند که نفوذ وهابیت در آن‌ها وجود دارد و این موضوع باعث رشد افراط‌گرایی خواهد شد. 

سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی روز نهم مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و ۱۱۰ نفر از ۴۱ کشور در سطح عالی و نیز ۱۱۰ نفر از نخبگان و اندیشمندان داخلی کشور از جمله ائمه جمعه و جماعات، دستگاه‌های فرهنگی و همچنین بانوان فرهیخته آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس از ۱۵ کتاب در زمینه‌های تقریب، وحدت، فقه مقارن و غیره با حضور رئیس‌جمهور رونمایی می‌شود. همچنین بیش از ۲۰۵ مقاله از ۲۰ کشور مختلف از جمله مصر، الجزایر، تونس به زبان‌های مختلف به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد ۱۵۴ مقاله به زبان فارسی، ۳۰ مقاله به زبان عربی، ۱۵ مقاله به زبان انگلیسی و ۴ مقاله به زبان ترکی و مابقی به زبان‌های دیگر است.

انتهای پیام
captcha