مسلمانان؛ بزرگترین قربانیان جنایات ناشی از نفرت در انگلستان و ولز
کد خبر: 4173331
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

مسلمانان؛ بزرگترین قربانیان جنایات ناشی از نفرت در انگلستان و ولز

سال گذشته نزدیک به 3500 جنایت ناشی از نفرت علیه مسلمانان در انگلستان و ولز انجام شد که 39 درصد از کل جنایات ناشی از نفرت را تشکیل داد.

به گزارش ایکنا به نقل از وزارت کشور بریتانیا، براساس آماری که این وزارتخانه براساس گزارش‌های پلیس در انگلستان و ولز به دست آورده، 39 درصد از قربانیان حملات ناشی از نفرت را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

وزارت کشور بریتانیا در سال منتهی به مارس 2023، 3452 حمله علیه مسلمانان را ثبت کرده است. از آنجایی که جنایات ناشی از نفرت به میزان قابل توجهی کمتر گزارش شده است، این احتمال وجود دارد که تعداد جنایات ناشی از نفرت با انگیزه مذهبی که مسلمانان را هدف قرار می‌دهند، در واقعیت بسیار بیشتر باشد.

از زمانی که پلیس در سال 2011 شروع به جمع‌آوری آمار جرایم ناشی از نفرت کرد، مسلمانان یکی از اهداف این نوع از جرایم بوده‌اند.

گروه بعدی که بیشترین هدف این جرایم در سال گذشته بودند، یهودیان هستند که 1510 جنایت نفرت علیه آنها ثبت شده و مسیحیان 649 بار مورد هدف قرار گرفتند. 308 حمله هم علیه سیک‌ها، 291 حمله علیه هندوها و 19 حمله علیه بودایی‌ها در سال گذشته صورت گرفت.

به طور کلی، جرایم ناشی از نفرت مذهبی بین سال منتهی به مارس 2022 و سال منتهی به مارس 2023، 9 درصد افزایش یافته است (از 8602 به 9387). این بالاترین تعداد جرایم ناشی از نفرت مذهبی از زمان شروع ثبت این نوع جرایم در سال منتهی به مارس 2012 بود.

شورای مسلمانان بریتانیا (MCB) در واکنش به این آمار، نگرانی عمیق خود را ابراز کرد.

زارا محمد، دبیر کل MCB گفت: اگرچه ارقام هشداردهنده هستند اما تعجب‌آور نیستند. در روزهای اخیر شاهد لفاظی‌های بسیار تفرقه‌انگیزی در گفتمان سیاسی بوده‌ایم که تأثیر مخربی بر زندگی مسلمانان بریتانیا دارد. عادی‌سازی اسلام‌هراسی در بخش‌های مختلف جامعه تنها به تحریک و تشدید احساسات ضد مسلمانان کمک می‌کند. بنابراین تعجب‌آور نیست که نتیجه چنین محیطی، افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان است. شورای مسلمانان بریتانیا از دولت می‌خواهد که با لفاظی‌های صریح برخی افراد در حزب محافظه‌کار برخورد و پیشرو بودن خود را در مقابله با اسلام‌هراسی نشان دهد.

انتهای پیام
captcha