افزایش قابل ملاحظه جرایم علیه مسلمانان در اروپا
کد خبر: 4176900
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹

افزایش قابل ملاحظه جرایم علیه مسلمانان در اروپا

اکثر گزارش‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از افزایش پدیده اسلام‌هراسی و جرم علیه مسلمانان در کشورهای اروپایی دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، اکثر گزارش‌ها و مطالعات نشان می‌دهند که پدیده اسلام‌هراسی در جوامع اروپایی رو به افزایش است، به ویژه گزارش اخیر اسلام‌هراسی اروپا برای سال 2022 که نشان می‌دهد پدیده اسلام‌هراسی در کشورهای اروپایی نهادینه شده است.

براساس این گزارش فرانسه، اتریش و دانمارک کشورهایی هستند که پدیده اسلام‌هراسی در آن‌ها به شدت تشدید شده است.

گزارش منتشر شده توسط دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به سازمان همکاری اسلامی نشان می‌دهد که قاره اروپا از نظر میزان گسترش پدیده اسلام‌هراسی در رتبه اول قرار دارد و پس از آن آسیا و سپس آمریکای شمالی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

این درحالی است که فرانسه و انگلستان بیشترین موارد ثبت شده مربوط به اسلام‌هراسی را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است که فاصله زیادی بین گزارش‌های رسمی و واقعیت گسترش پدیده اسلام‌هراسی در ابعاد مختلف آن وجود دارد، به ویژه اینکه اکثریت قریب به اتفاق کشورهای اروپایی موارد مربوط به اسلام‌هراسی را به عنوان مقوله نفرت‌پراکنی ثبت نمی‌کنند. این درحالی است که بسیاری از مسلمانان وقتی که با مواردی از اسلام‌هراسی و نفرت‌پراکنی دینی مواجه می‌شوند، موضوع را با پلیس در میان نمی‌گذارند.

جنایاتی که مکانیسم‌های کشف میزان واقعی رشد این پدیده را محدود می‌کند، علاوه بر ظهور حدود 712 مسلمان که در کشورهای اتحادیه اروپا مورد تبعیض قرار می‌گیرند، موارد خود را به مقامات گزارش می‌دهند.

در فرانسه در سال 2022 حدود 501 شکایت در رابطه با موضوع اسلام‌هراسی ثبت شده است. این درحالی است مقامات 1727 موسسه اسلامی را کنترل کرده، حدود 118 مؤسسه را تعطیل کرد و 10 میلیون یورو را بین ژانویه تا آگوست 2022 مصادره کرده‌اند.

در انگلستان جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی مذهبی در سال 2022 به میزان 37 درصد نسبت به سال 2021 افزایش بیشتری داشته است. تعداد قربانیان مسلمان از هشت هزار و 730 نفر به سه هزار و 459 نفر رسیده است که 42 درصد از کل قربانیان جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی را تشکیل می‌دهد.

در این کشور حدود 42 درصد از هزار و 800 مسجد موجود در معرض حملاتی قرار گرفتند و حدود 51 درصد در معرض اقدامات خرابکارانه بوده‌اند.

در آلمان 364 مورد جنایت ناشی از اسلام‌هراسی ثبت شده است که از آن جمله می‌توان به اقدام علیه 26 مسجد اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha