تبادلات علمی باعث برطرف شدن سوء تفاهم‌ها بین کشورهای همسایه می‌شود
کد خبر: 4173917
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
رئیس جامعه المصطفی:

تبادلات علمی باعث برطرف شدن سوء تفاهم‌ها بین کشورهای همسایه می‌شود

رئیس جامعه المصطفی در اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی اسلامی ایران بر اهمیت و نقش تبادلات علمی برای برطرف کردن سوء تفاهم‌های اجتمالی بین کشورهای همسایه تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی در دومین روز نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه، به تشریح فعالیت‌ها و چشم‌انداز کاری جامعه المصطفی پرداخت و تأکید کرد که هویت این مجموعه، علمی و آکادمیک است و پیش از فعالیت‌های فرهنگی، بر حوزه آموزش و پژوهش متمرکز است.

وی به تنوع علمی بالا در مجموعه جامعه المصطفی اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون عضو اتحادیه‌ها و مجمع‌های مختلف بین‌المللی از جمله اتحادیه‌های دانشگاه‌های جهان اسلام، دانشگاه‌های جهان و دانشگاه‌های آسیا هستیم و تاکنون بیش از 300 تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی داخل و خارج کشور امضا کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه در مجتمع آموزشی این مجموعه، 21 زبان برای تدریس ارائه می‌شود، ابراز کرد: بحث گسترش زبان فارسی برای اهمیت زیادی دارد که لازم است با محوریت رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف، این موضوع، دائما پیگیری شود.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه بیان کرد: برخی از افراد در کشورهای مختلف، با علاقه و صمیم قلب، به یادگیری زبان فارسی مبادرت کرده و توانسته‌اند بر آن تسلط داشته باشند که این افراد، در واقع سرمایه‌های فرهنگی برای ایران هستند.

وی بیان کرد: آمد و شدها بین مبلغان و فعالان علمی و دینی در قالب فعالیت‌های آکادمیک و علمی باید افزایش یابد چرا که این قرارهای آکادمیک، سوءتفاهم‌ها را میان کشورها از جمله در بین کشورهای همسایه می تواند برطرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی همچنین گفت: دیپلماسی آموزشی برای حوزه‌های دیگر دیپلماسی، از جمله فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، نقش کمک‌کننده دارد و در این میان، رایزنان فرهنگی کشورمان، در رونق این فضا و شرایط، نقش بسزایی دارند.

یادآور می‌شود، نخستین اجلاس منطقه‌ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه، از 15 تا 20 مهرماه، با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha