خدمت‌رسانی قضایی به مردم تسهیل شود
کد خبر: 4179175
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
محسنی اژه‌ای:

خدمت‌رسانی قضایی به مردم تسهیل شود

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضایی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضایی محروم باشند، گفت: باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

رئیس قوه قضاییهبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان، گفت: باید از شهید والامقام محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم که این روز‌ها جبهه مقاومت بیش از پیش اثرات مجاهدت‌های او را احساس می‌کند.

وی با اشاره به پهناوری و پراکندگی جمعیت در استان کرمان، خطاب به رئیس کل دادگستری این استان، اظهار کرد: برآورد دقیقی در خصوص کمبود‌های حوزه‌ها و بخش‌های مختلف قضایی استان کرمان از بُعد انسانی و تجهیزاتی به‌ویژه در خصوص موضوعات ثبتی و پزشکی قانونی در اسرع وقت ارائه شود تا پیرامون رفع این مشکلات و کمبود‌ها تصمیم گرفته و عمل کنیم.

رئیس دستگاه قضا افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست که بیش از ۴۰ بخش در استان کرمان، دارای حوزه قضایی نباشد و مردم از دسترسی به خدمات قضایی محروم باشند؛ لذا باید به سرعت این مشکل در راستای تسریع و تسهیل خدمت‌رسانی به مردم رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به قانون شورا‌های حل اختلاف و تأسیس دادگاه‌های صلح، تصريح کرد: دادگستری استان کرمان برآورد جامع و دقیقی را پیرامون نیاز استان به تعداد دادگاه‌های صلح و همچنین کادر قضایی و اداری این دادگاه‌ها ارائه کند تا بتوانیم در این خصوص نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.

وی افزود: در قانون پیش‌بینی شده که ظرف پنج سال ۱۰ هزار نیرو جذب شورا‌های حل اختلاف شوند؛ در همین راستا به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه دستور داده‌ام که فرآیند گزینش و آموزش این نیرو‌ها به‌صورت فوق‌العاده صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اشراف خود نسبت به زحمات، گرفتاری‌ها و مشکلات کارکنان قضایی، گفت: تأکید بر این است که مراقبت کنید تا هیچ‌گونه لغزشی در مجموعه صورت نگیرد؛ همه باید در خصوص صیانت از مجموعه و صیانت از فرد فرد کارکنان و صیانت از بستگان نزدیک خودمان، احساس مسئولیت داشته باشیم.

رئیس قوه قضاییه در پایان گفت: همه کارکنان به‌ویژه مدیران باید در پیشبرد امور، نظم و انضباط را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند؛ اگر مدیری انضباط نداشته باشد نباید توقع داشته باشد که زیرمجموعه‌اش نظم و انضباط را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha