اختصاص بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مراجع قضایی کرمان
کد خبر: 4179388
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۵

اختصاص بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات مراجع قضایی کرمان

رئیس قوه قضائیه از اختصاص مبلغی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان کرمان خبر داد.

رئیس قوه قضاییهبه گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، شامگاه ۱۰ آبان‌ماه در نشست خبری پایان سفر به استان کرمان گفت: در راستای رفع مسائل و مشکلات مراکز و مراجع قضایی استان کرمان، مبلغی بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار صورت گرفت.

وی افزود: بالغ بر پنج شهر در استان کرمان با مشکلات ثبتی مواجه‌اند که تلاش خواهد شد این مشکلات حداکثر ظرف یک‌ ماه در جهت رفع، مورد بررسی قرار گیرد؛ همچنین تا یک ماه آینده اسناد مالکیت مردم در پنج تا شش شهرک در استان کرمان صادر خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: در جریان حضور هیئت عالی قضایی در استان کرمان، مقدمات آزادی بالغ بر ۲۴۳ نفر از زندانیان این استان که حائز شرایط بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی بودند، فراهم شد.

وی با بیان اینکه مراجع قضایی استان کرمان نیازمند ۳۰۰ کارمند و حداقل ۵۰ قاضی هستند که تلاش خواهد شد ظرف مدت کوتاهی این تجهیز نیرو صورت گیرد، تصریح کرد: مسئولان عالی قضایی با حدود یک هزار نفر از مردم و مراجعان به دستگاه قضایی در سراسر استان کرمان به‌صورت چهره‌به‌چهره دیدار کردند و به استماع مسائل و مشکلات آنان پرداختند.

محسنی‌اژه‌ای در پایان گفت: تمامی این موارد به انضمام نامه‌های دریافتی از مردم کرمان ثبت و ضبط می‌شوند و به رئیس‌کل دادگستری استان کرمان نیز دستور داده‌ شده که این مسائل و مشکلات مطرح شده از ناحیه مردم را با اهتمام مورد بررسی قرار دهد.

دبیر  و خبرنگار عطیه باقری چاروک

انتهای پیام
captcha