نقش تولید و اقتصاد در جنگ ترکیبی شناخته شود
کد خبر: 4179232
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
رئیس قوه قضاییه:

نقش تولید و اقتصاد در جنگ ترکیبی شناخته شود

حجت‌الاسلام والمسلملین محسنی‌ اژه‌ای با بیان اینکه نقش تولید و فعالان اقتصادی مهم و بی‌بدیل است، گفت: نقش تولید و اقتصاد برای مقابله با جنگ ترکیبی و رفع تحریم‌ها ناشناخته است و اگر آن را می‌شناختیم در حوزه تولید با مشکلات کمتری رو‌به‌رو بودیم.

رئیس قوه قضاییهبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، امروز، ۱۰ آبان‌ماه در دیدار با فعالان اقتصادی استان کرمان، نقش تولید و فعالان اقتصادی را مهم و بی‌بدیل دانست و با بیان اینکه اگر جایگاه این نقش مجهول باشد نمی‌توانیم آنگونه که باید از آن حمایت و رفع موانع تولید کنیم، گفت: نقش تولید و اقتصاد برای مقابله با جنگ ترکیبی و رفع تحریم‌ها ناشناخته است و اگر آن می‌شناختیم در حوزه تولید با مشکلات کمتری رو‌به‌رو بودیم.

وی با طرح این سؤال که چه کسی باید نقش تولید و اقتصاد را در مسائل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی کشور تبیین کند؟ افزود: مسئولان و واعظان قانون در مسائل اقتصادی به‌صورت خاص تجربه ندارند لذا چگونه باید از متخصصان امر کمک گرفت و نقش اتاق بازرگانی، اتحادیه‌ها، متولیان صنوف برای بیان موانع، رفع آنها پررنگ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره حل نشدن مشکلات اقتصادی استان در دوره‌های گذشته و شکل نگرفتن تعامل بین فعالان اقتصادی و مسئولان، ادامه داد: یکی از مشکلات این است که نمی‌توانیم برنامه‌ریزی برای کار اقتصادی و تولیدی داشته باشیم زیرا نمی‌دانیم که تغییر مسئولان سیاست‌ها را ثابت نگه می‌دارد یا خیر؛ بعضی از مشکلات قابل پیش‌بینی است اما گاهی مسائل قابل پیش‌بینی نیست و بر بنگاه‌های اقتصادی تحمیل می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه جسارت از مدیران نباید گرفته شود و این امر یکی از مشکلاتی است که به قوه قضاییه و دستگاه‌های مربوطه مرتبط است، تصریح کرد: اگر فردی سبب ایجاد مشکلاتی شود ضابطان قضایی پیش از صحبت با او حکم صادر می‌کنند که باید با کمک دولت و مجلس این امر اصلاح شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اقتصادی این است که تولید کننده نمی‌توانند به دلایل مختلف محصول خود را به بازار عرضه کند، افزود: اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، صنوف، اتحادیه‌ها و... هر کدام معاونت حقوقی دارند که اگر هر واحد فعال، با وجدان، آشنا به کار باشد، مسائل را به درستی بیان و حل کنند، قرار دادها را به درستی تنظیم کنند و مشکلات را به نهادهای مربوطه بیان کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس دستگاه قضا در پایان با تأکید بر اینکه امروز نیاز است به همدیگر کمک کنیم، گفت: کمک دستگاه قضا در حوزه مسائل اقتصادی استان کرمان این است که هر اختیاری که دارم که رفع موانع تولید می‌کند به رئیس کل دادگستری استان تفویض می‌کنم. همچنین هر مقداری که مسائل به صورت صلح و سازش حل شود در همه زمینه‌ها از آن استقبال می‌کنیم. مسائلی که مربوط به قوه قضاییه است تلاش می‌کنیم حل شود و آنهایی که مرتبط نیست به نهادهای مربوطه ارجاع می‌شود.

انتهای پیام
captcha