امروز غزه نماد تقابل حق و باطل است
کد خبر: 4193760
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

امروز غزه نماد تقابل حق و باطل است

حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در همایش بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» با بیان اینکه امروز غزه نماد تقابل حق و باطل است، گفت: هرگونه غفلت و سکوت نسبت به فلسطین و غزه ظلمی آشکار به آرمان‌های مشترک انسانی و فطری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش بین‌المللی «طوفان‌الاقصی و بیداری وجدان بشری» به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز، یکشنبه 24 دی، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدجواد موسوی درچه‌ای، قاری بین‌المللی کشورمان، در هتل استقلال تهران برگزار شد.

در ادامه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در سخنانی با عرض خیر مقدم به میهمانان داخلی و خارجی در این همایش گفت: این همایش درصدد بررسی تحولات جاری منطقه و جهان و اقدامات رژیم‌ غاصب صهیونیستی و هم‌پیمانانش است که منجر به کشته شدن زنان و کودکان بی‌گناه و ویرانی خانه‌ها و آواره‌ کردن صدها هزار نفر شده است. لذا ضمن حمایت از تمام گروه‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی تا توقف کامل این جنایات و احقاق حقوق کامل و همراهی کامل با آنها و بزرگداشت شهدای مردم غزه نکاتی را خدمت میهمانان ارائه می‌دهم.
 
وی ادامه داد: اول؛ عملیات طوفان‌الاقصی براساس آیه «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمۡ ظُلِمُواْۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَىٰ نَصۡرِهِمۡ لَقَدِيرٌ/ ٱلَّذِينَ أُخۡرِجُواْ مِن دِيَٰرِهِم بِغَيۡرِ حَقٍّ إِلَّآ أَن يَقُولُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُۗ وَلَوۡلَا دَفۡعُ ٱللَّهِ ٱلنَّاسَ بَعۡضَهُم بِبَعۡضٖ لَّهُدِّمَتۡ صَوَٰمِعُ وَبِيَعٞ وَصَلَوَٰتٞ وَمَسَٰجِدُ يُذۡكَرُ فِيهَا ٱسۡمُ ٱللَّهِ كَثِيرٗاۗ وَلَيَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن يَنصُرُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ» پاسخ قاطع، بدیهی و مشروع در برابر اشغالگری و سیاست‌های نژادپرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است. از پایداری مردم مقتدر غزه برای این عملیات مشروع که نماد شکستن بغض نهفته ملت فلسطین و پاسخ به 70سال جنایت سال رژیم صهیونیستی است، تجلیل کرده و ایمان و مقاومت آنها را در این راستا می‌ستاییم.
 
شهریاری بیان کرد: دوم؛ مسئله فلسطین و قدس شریف موضوع وحدت‌بخش جهان اسلام است و امروز غزه نماد تقابل حق و باطل است و این جنایت نقطه عطفی در مناسبات‌های جهانی است و هرگونه غفلت و سکوت نسبت به فلسطین و غزه ظلمی آشکار به آرمان‌های مشترک انسانی و فطری است.
 
وی بیان کرد: سوم؛ براساس آیه «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ» خواستار توقف فوری و بدون شرط جنایات نیروهای اشغالگر صهونیستی علیه غیر نظامیان و برقراری آتش‌بس دائم در تمامی اراضی اشغالی، نوار غزه و دفاع از جان آدم‌های بی‌گناه هستیم.
 
وی ادامه داد: چهارم؛ باید هرچه سریع‌تر محاصره تحمیلی قطع شده و کمک‌های بشر دوستانه به منطقه ارسال شود و مسیر‌های امن برای کمک‌های ضروری گشوده شود. تمام وجدان‌های بیدار آدم‌های آزاده بر لزوم احقاق حقوق اولیه غیرنظامیان بر تأمین سرپناه، آب و غذا و جلوگیری از آواره شدن از خانه‌‌ها و دسترسی ایمن به کمک‌های بشردوستانه تأکید دارند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: پنجم؛ تأسف عمیق خود را از ضعف و ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای پاسداری از امنیت و صلح جهانی و توقف ظلم رژیم صهیونیستی و مطالبه از کشورهای عضو این شورا برای انجام وظایف بدیهی بدون ملاحظات سیاسی در راستای ارزش‌های انسانی و تأکید بر تصویب قطعنامه‌های بازدارنده از این جنایت و تقبیح حامیان این جنایت به ویژه آمریکا و اسرائیل و تأکید بر مجازات جنایتکاران جنگی و ضرورت تحول بین‌المللی متناسب با حقوق مستضعفان می‌داریم.
 
وی به عنوان نکته ششم با استناد به آیه «قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ ۚ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ»، گفت: جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در حمایت‌های رژیم غاصب اسرائیل و عدم کمک‌های اقتصادی و جنگی به غزه محکوم می‌شود و ممانعت از آتش‌بس را کار آمریکا می‌دانیم که سبب اصلی تداوم جنگ علیه منافع جهان اسلام است.
 
شهریاری در بیان نکته هفتم، ضمن حمایت از عملیات تقابلی جبهه مقاومت و اقدام شجاعانه دولت یمن در برابر آمریکا و اسرائیل غاصب و مقاومت کشورهای لبنان و سوریه و هشدار نسبت به هر یک از جنایت‌های جنگی آمریکا و هم پیمانانش در خاک سوریه، لبنان و یمن، گفت: این گونه اقدمات منجر به گسترش جنگ در منطقه خواهد شد.
 
وی افزود: هشتم؛ ضمن تشکر از شکایت کشور آفریقای جنوبی به دادگاه لاهه علیه جنایت و نسل‌کشی رژیم غاصب صهیونیستی که پس از طوفان‌الاقصی درحال انجام است، اقدام جنایتکارانه رژیم جعلی و غاصب اسرائیل را مصداق نسل‌کشی خواند و گفت: از مردم آزادیخواه جهان به ویژه امت اسلامی درخواست داریم جهت افشای جنایت‌های جنگی رژیم غاصب صهیونیستی اقدام کنند.
 
شهریاری ابراز کرد: نهم؛ امروز رژیم صهیونیستی طرح کوچ اجباری مردم فلسطین را کلید زده است. این حق طبیعی مردم فلسطین که در کشور خود باقی بمانند و جامعه بین‌المللی برای هرگونه تلاش جهت جابه‌جایی این مردم به خارج از نوار غزه و فلسطین ایفای نقش داشته باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: دهم؛ مطابق آیه «تَعاوَنُوا عَلَي البِرِّ و التَّقوي و ولا تَعاوَنُوا عَلَي الإثمِ و العُدوانِ» هر گونه همکاری با رژیم متجاوز صهیونیستی و تأمین نیازمندی‌های آنها را حرام شرعی می‌دانیم و به همه دولت‌های اسلامی تأکید می‌کنیم برای تعلیق سیاسی و اقتصادی رژیم غاصب صهیونیستی و تحریم آنها فعالانه وارد میدان شوند.
 
وی ادامه داد: یازدهم؛ تنها راه صلح، امنیت و ثبات در منطقه پایان دادن به اشغالگری استعماری اسرائیل و اقدامات ظالمانه علیه مردم فلسطین و بهره‌مندی آنها از حقوق اولیه‌ و بازگشت به سرزمین خود است.
 
شهریاری در پایان با اشاره به پیشنهاد رهبر انقلاب اسلامی و طرح جمهوری اسلامی ایران برای همه‌پرسی از مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی در تعیین سرنوشت خود و گرامیداشت یاد تمام شهدای مقاومت و فعالیت‌های جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و عراق، گفت: از تمامی جامعه جهانی و ملت‌های آزادی‌خواه می‌خواهیم برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین بشتابند. همچنین از تمام مردم جهان در آسیا، اروپا و آفریقا و امت اسلامی و علما و مراکز دینی که در این بیداری اسلامی انسانی حضوری تأثیرگذار داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنیم و  از آنها می‌خواهیم تا این حمایت‌های جهانی برای دست یافتن به همه اهداف طوفان الاقصی ادامه یابد.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان، سخنران اصلی این همایش خواهد بود .

همچنین در این نشست که بیش از ۱۰۰ نفر از علمای جهان اسلام در آن حضور خواهند یافت، جهاد مردم غزه و تأثیرات عملیات طوفان الاقصی تبیین می‌شود. 

درحال تکمیل است. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha