همه آمدیم یکصدا برای ایران قوی
کد خبر: 4199003
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
گزارش ایکنا از راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تهران

همه آمدیم یکصدا برای ایران قوی

مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن با حضور پرشور و گسترده مردم همزمان در تهران و سایر نقاط کشور در حالی برگزار شد که مردم ایران با هر سلیقه، گرایش و تفکری آمدند تا ضمن تجدیدبیعت مجدد با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب یکصدا و یکپارچه اعلام کنند با ایمان به آینده‌ای روشن تا ساخت ایران قوی و مقاوم در صحنه هستند و خواهند ماند.

مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم راهپیمایی 22 بهمن از ساعت 9:30 به طور رسمی همزمان در تهران و 1400 بخش و شهرستان و ۳۵ هزار روستا با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور پرشور مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی آغاز شد.

با وجود اینکه ساعت رسمی شروع مراسم، 9:30 اعلام شده بود اما پیش از آغاز رسمی مراسم خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت شده است.

نمایش دستاوردهای دفاعی

در راهپیمایی امروز تهران سامانه موشکی زمین به زمین قیام در معرض دید عموم قرار گرفت.

در میدان آزادی، ماهواره‌ بر سیمرغ که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده و به تازگی سه ماهواره را در مدار قرار داده است به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر سامانه موشکی قیام و ماهواره‌بر سیمرغ؛ موشک‌های بالستیک خرمشهر 4، حاج قاسم، خیبرشکن، سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و 15 خرداد، ماهواره‌بر سفیر امید، پهپادهای شاهد 136، شاهد 171 و سیمرغ، مهاجر 6، ماکت جنگنده کوثر، هواپیمای آموزشی یاسین و ترابری سیمرغ و بالگردهای سورنا و صباـ248 و خودروهای تاکتیکی ارس به نمایش درآمدند.

حضور پرشور دهه نودی ها

یکی از اتفاقات جالب توجه در راهپیمایی امروز حضور پرشور کودکان و نوجوانان است که همراه خانواده‌هایشان با در دست داشتن تصاویری از شهید سلیمانی، شهید آرمان علی‌وردی و پرچم سه رنگ کشورمان در این راهپیمایی حضور پیدا کرده‌اند.

حضور کودکان در راهپیمایی 22 بهمن

در مسیر برگزاری راهپیمایی سرود و برنامه‌های هنری از سوی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که حال و هوای و خاصی را به مراسم داده است.همچنین در طول مسیر غرفه‌های تبیینی با هدف تبیین اهمیت حجاب و نقش آن در برخورداری از خانواده سالم دایر شده‌اند.

در میدان انقلاب اسلامی در یک اقدام زیبا ایستگاه نقاشی کودک با جوایز ویژه برای کودکان زیر ۱۲ سال دایر شده است.

دهه نودی‌ها با شعار «ما ملت امام حسینیم» به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدند و همچنین عروسکی از نتانیاهو با دست‌های آغشته به خون مظلومان غزه در مسیر راهپیمایی به نمایش گذاشته شد.

عروسک نتانیاهو با دستان خونین

در طول مسیر راهپیمایی مردم با سوزاندن پرچم آمریکا و اسرائیل و عروسک بایدن و نتانیاهو انزجار خود را از سران رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا نشان دادند و جنایات آنها را علیه مردم غزه محکوم کردند.

اجرای سرودهای انقلابی توسط گروه رزم‌نوازان ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از برنامه‌های راهپیمایی امروز در تهران است.

در جریان راهپیمایی امروز هنرنمایی چتربازان نیروهای مسلح و گلباران قدوم مردم از سوی بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی انجام گرفت. همچنین 7300 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش می‌دهند.

حضور مسئولان در کنار مردم

در راهپیمایی امسال به مانند همیشه مسئولان کشوری و لشکری در کنار مردم همیشه در صحنه تهران حضور داشتند که می توان به حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور، محمد مخبر؛ معاون اول رئیس جمهور، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه، محسن رضایی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار اسماعیل قاآنی؛ فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه؛ دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، سردار تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی؛ سردار امیر علی حاجی زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، علی اکبر صالحی؛ رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، سردار عباس نیلفروشان، معاون عملیات کل سپاه، امین‌حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، احمد وحیدی؛ وزیر کشور، علی لاریجانی؛ رئیس سابق مجلس، سردار نقدی؛ معاون هماهنگ‌کننده سپاه، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اشاره کرد.

رئیس جمهور در سخنان کوتاهی در مسیر راهپیمایی با اشاره به اینکه حضور پرشور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی امسال تفاوت قابل ملاحظه‌ای با سال‌های قبل دارد و این بر شکوه این راهپیمایی افزوده است، تصریح کرد: امروز احساس می‌شود، آرمان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و برتری گفتمان انقلاب اسلامی که مردم در انقلاب اسلامی سال 1357 فریاد می‌زدند، تحقق پیدا کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه این مسئله مردم را بیش از پیش برای پیگیری تحقق آرمان‌ها و خواسته‌هایشان تشویق می‌کند، اظهار کرد: این حضور پرشور مردم بزرگترین مسئولیت را برای مسئولین ایجاد می‌کند که بدانند مردم پای کار هستند و مسئولین هم باید بیش از پیش پای کار باشند.

حضور رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن

شعارهای مردمی مراسم

راهپیمایان در مراسم امسال شعارهایی را در حال و هوای ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب سر دادند که بخشی از این شعارها به شرح ذیل است:  

نور خميني ما، تابنده در جهان است * نهضت اسلامی اش، معجزه‌ زمان است

یاد امام خمینی پاینده باد * خامنه‌ای، رهبر ما زنده باد

شور و خروش بهمن * خار به چشم دشمن

چاره مشکلات اقتصادی * مدیر انقلابی و جهادی

پیام انقلاب ما همین است * کلید فتح ما به دست دین است

حضور ما نشانه وحدته * صدای بیداری این ملته

محاله پا پس بکشیم * از راهمون دس بکشیم

حضور و انتخاب ما *  ضامن انقلاب ما

روز حماسه روز انتخاب است * حضور ما ضامن انقلاب است

 ملت با عزم و اراده ما * در هم شكسته قدرت آمريكا

نصر من الله و فتح قریب * مرگ بر آمریکای مردم فریب

ما ذوالفقار حیدریم * فدائیان رهبریم

مقاومت، غیرت ایرانی است * حماسه‌ خون سلیمانی است

ملت ما بیدار است * از آمریکا بیزار است

راه رهایی بشر جز این نیست * محو رژیم غاصب صهیونیست

کودک کش صهیونیست * نابودی تو قطعی ست 

همچنین در حاشیه این مراسم و پیش از آغاز سخنرانی رئیس جمهور، میثم مطیعی به مدیحه‌سرایی پرداخت.

قطعنامه پایانی

در پایان مراسم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن در قطعنامه 9 بندی لغو عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و قطع همکاری‌های اقتصادی کشورهای مسلمان با این رژیم جنایتکار  را مورد تأکید قرار دادند.

در بخش دیگری از این قطعنامه آمده است: ملت هوشیار و زمان‌شناس ایران، با آگاهی از اهمیت انتخابات آینده «مجلس شورای اسلامی» و «مجلس خبرگان رهبری»، «انتخابات» را مظهر «مردم‌سالاری دینی» و نماد «اقتدار و امنیت ملی» و «زمینه‌ساز تحول و گره‌گشایی از مشکلات و تأمین نیاز‌ها» می‌داند و روح نقش‌آفرینی در حل تنگناها و چالش‌های فراروی کشور به‌ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و به یاری خداوند متعال حضور پرشور، انقلابی و حداکثری خود در «انتخابات ۱۱ اسفند ماه» را صحنه تجدید تبعیت و بیعت با امام راحل عظیم‌الشأن و لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و باطل‌سازی نقشه‌های شوم و فریبنده دشمن برای تزریق ناامیدی و کاهش مشارکت مردمی قرار خواهد داد.

در پایان این مراسم نیز سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، در میدان آزادی تهران برگزار شد.

گزارش از سعید امینی

انتهای پیام
captcha