22 بهمن پرشکوه؛ نقطه عزیمت خلق حماسه سیاسی در انتخابات
کد خبر: 4199621
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
آصفری مطرح کرد:

22 بهمن پرشکوه؛ نقطه عزیمت خلق حماسه سیاسی در انتخابات

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور حداکثری در عرصه‌های مختلف محاسبات و معادلات دشمنان نظام را برهم می‌زند، اظهار کرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن را باید به یک نقطه عزیمت برای خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو تبدیل کرد.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به این سؤال که چه میزان حضور باشکوه مردم در جشن  انقلاب اسلامی می‌تواند مقدمه‌ و پیش‌درآمدی برای مشارکت حداکثری در انتخابات 11 اسفند باشد، گفت: این مشارکت مردم دربردارنده پیامی هم برای دوستان و هم برای دشمنان نظام بود.

وی ادامه داد: پیام این مشارکت برای دوستان نظام این است که مردم تا آخر پشت سر نظام، انقلاب و ولایت ایستاده‌اند اما پیام آن برای دشمنان و بیگانگان این است که توطئه‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و تصویرسازی‌ها، تأثیری در مشارکت مردم و حمایت آنان از اصل نظام و انقلاب نخواهد داشت.


بیشتر بخوانید: 


حضور حداکثری؛ برهم‌زننده معادلات دشمنان

آصفری با اشاره به اینکه حضور حداکثری در عرصه‌های مختلف محاسبات و معادلات دشمنان نظام را برهم می‌زند و دشمنان را متوجه این موضوع می‌کند که ملت پای نظام ایستاده‌اند، افزود: مطمئنا این موضوع می‌تواند آغاز و نقطه عزیمتی برای مشارکت گسترده در انتخابات پیش‌رو باشد. 

وی ادامه داد: این مشارکت نشان داد علی‌رغم جوسازی‌های مسموم شبکه‌های معاند ماهواره‌ای و مجازی، ترفندها و توطئه‌های بیگانگان و گلایه‌مندی مردم نسبت به برخی از عملکردهای مسئولان اما مردم انقلاب و ارزش‌های‌ آن را با چیز دیگری معاوضه نمی‌کنند و به رغم مشکلات اقتصادی همچنان حامی انقلاب و نظام هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره نقش خواص در تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: احزاب و خواص باید برای رساندن مشارکت به نقطه اوج، کمک کنند و با ابزار جهاد تبیین وارد صحنه شوند چرا که قطعا عملکرد آنها تأثیر مثبت دارد. در این میان دولت نیز وظیفه دارد خدمات و دستاوردهای خود را برای افزایش امید مردم به آینده تشریح کند تا زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود.

نقش نخبگان و خواص در ایجاد شور انتخاباتی

وی با تأکید بر اینکه تبیین اقدامات، دستاوردها و نتایج انقلاب اسلامی مهمترین زمینه برای جذب مشارکت مردم است، افزود: در این راستا رسانه‌ها، مطبوعات، اساتید و نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید تلاش کنند تا با ایجاد روحیه امید و شور انتخاباتی در جامعه، به رسالت خود در این زمینه عمل کنند. 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا با تأیید صلاحیت‌های صورت گرفته فضای رقابتی میان جریان‌ها و سلایق مختلف فراهم شده است، گفت: با تأیید صلاحیت‌های انجام شده جایی برای بهانه و گلایه‌ جریان‌های سیاسی برای عدم حضور در انتخابات نیست و فضا برای یک انتخابات رقابتی مهیا شده است.

امکان رقابت واقعی در تمامی حوزه‌های انتخابیه

آصفری در پایان با تأکید براینکه بستر رقابت واقعی در تمامی حوزه‌های انتخابیه فراهم است، بیان کرد: فضای رقابتی نسبت به طیف‌های مختلف تدبیر شده است به گونه‌ای که امکان یک رقابت خوب برای احزاب‌ مختلف وجود دارد. انتخاب‌های شایسته، درست، مطالعه‌شده و آگاهانه تضمینی برای تشکیل یک مجلس کارآمد و قوی است. بنابراین باید ملت شریف ایران علاوه بر مشارکت حداکثری با در دستور کار قرار دادن انتخاب آگاهانه مبتنی بر منافع ملی، گام بلند و اصلی خود را برای شکل‌گیری مجلس در تراز انقلاب بردارند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha