«دعوت» رادیو معارف از مردم برای پویش ختم قرآن
کد خبر: 4206692
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

«دعوت» رادیو معارف از مردم برای پویش ختم قرآن

برگزاری پويش طرح ختم قرآن در برنامه «دعوت» رادیو معارف است که در شب‌های ماه مبارک رمضان روانه آنتن می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، محمد حسین‌پور، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه افطار رادیو معارف در ایام ماه مبارک رمضان گفت: دعوت عنوان برنامه افطاری رادیو معارف است که در این برنامه به سراغ آیات و روایاتی رفتیم كه منجر به حال خوب می‌شود. در واقع به مولفه‌های حال خوب می‌پردازیم؛ اینکه چگونه حال دلمان را خوب کنیم؟ کدورت‌زدایی از دل به واسطه دوستی با  انسان‌های خوب و باصفا، بخشیدن و عفو دیگران، انفاق، خانواده خوب، صله رحم و... چه تاثیراتی در زندگی‌ ما دارد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف ویژه‌برنامه دعوت افزود: در ابتدای برنامه پس از طرح موضوع روز و طرح سوال مشاركتی ثواب برنامه را هدیه می‌کنیم به یك شهید، سپس گزارشگر گفت‌وگوی صمیمانه با روزه اولی‌ها دارد. ارتباط با كارشناس برنامه كه ما را برای هر چه بهتر شدن حال دلمان راهنمایی می‌کند. در بخشی از برنامه با کاره‌ای خوب و خداپسندانه هموطنان مان در بخش حبیب خدا آشنا می‌شویم. بسته روایی و كارشناسی احكام طراحی شده؛ یعنی یک حكم شرعی درباره ماه رمضان خواهیم داشت. علاوه بر این موارد، توصیه‌های پزشكی را از زبان خانم دكتر شفیعی می‌شنویم و در آستانه اذان گفت‌وگوی صمیمی با یك قاری نوجوان خواهیم داشت که در این بخش تلاوت قاری، كلام بزرگان و لحظات معنوی اذان را خواهیم داشت. البته پویش طرح ختم قرآن و مشاركت شنوندگان زینت‌بخش برنامه دعوت است.

حسین پور معتقد است: مهمترین بخش برنامه افطاری دعوت همراهی صمیمانه شنوندگان برنامه با ماست. برنامه دعوت ویژه افطار است و همه اقشار جامعه مخاطب ما هستند. ما حتی برای نوجوانان هم برنامه تدارك دیده‌ایم مثل آیتم معرفی نوجوانان قرآنی.

تهیه‌کننده برنامه در پاسخ به این پرسش که مشخصه اصلی این برنامه که ویژه افطار و از شبکه اختصاصی معارف پخش می‌شود، چیست؟ گفت: ظهور و بروز موضوعات قرآنی و روایی با زندگی مردم از مشخصه‌های اصلی این برنامه است. اگر همه ما مكلف به انجام دستورات و سفارش‌های خداوند متعال باشیم، زندگی فردی و اجتماعی خوبی خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha