ابراز تعجب سوئد از افزایش تجارت با کشورهای اسلامی
کد خبر: 4210584
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸

ابراز تعجب سوئد از افزایش تجارت با کشورهای اسلامی

وزیر همکاری‌های توسعه بین‌المللی و تجارت خارجی سوئد با تأکید بر هراس این کشور از تأثیر هتک حرمت قرآن بر روابط اقتصادی با کشورهای مسلمان گفت که افزایش تجارت خارجی کشورش با کشورهای اسلامی متعجب کننده است.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی سوئد، یوهان فورسل، وزیر همکاری‌های توسعه بین‌المللی و تجارت خارجی سوئد اعلام کرد که کشورش پس از حوادث هتک حرمت قرآن ، تیم ویژه‌ای را برای بهبود و اصلاح وجهه سوئد در خارج از کشور به ویژه در کشورهای مسلمان غرب آسیا تشکیل داده است. به گفته وی مقامات سوئدی بیم آن را داشتند که قرآن سوزی و  سیاست این کشور در قبال خانواده‌های مسلمان ، تأثیر جدی بر وجهه سوئد داشته باشد.

فورشل تأکید کرد: ما در دولت سوئد معتقد بودیم که تأثیر این حوادث برای تجارت و صادرات ما بسیار خطرناک خواهد بود؛ اما این اتفاق نیفتاد و باید اذعان کنم که تجارت با کشورهای مسلمان در غرب آسیا طی اين دوره بيش از هر زمان ديگری افزايش داشته است.

یوهان فورشل اشاره کرد: دولت «مؤسسه سوئد» را مأمور تشکیل تیم ویژه‌ای کرد که هدف اصلی آن بهبود و تصحیح وجهه سوئد و ایجاد اعتماد به این کشور در خارج به ویژه در بخش‌هایی از غرب آسیا، شمال آفریقا و ترکیه بود. وی درعین‌حال بر لزوم تداوم کار برای بهبود وجهه سوئد در کشورهای اسلامی تأکید کرد.

حمایت سوئد از قرآن سوزی به بهانه حمایت از آزادی بیان با انتقاد گسترده کشورهای اسلامی همراه بود.

انتهای پیام
captcha