کنگره مشاهیر کُرد؛ رویدادی برای تجلیل از نام‌آوران کُرد در قید حیات
کد خبر: 3823347
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

کنگره مشاهیر کُرد؛ رویدادی برای تجلیل از نام‌آوران کُرد در قید حیات

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: کنگره مشاهیر کُرد گردهمایی نام‌آوران کُرد در تمامی حوزه‌‌هاست و برای مشاهیر در قید حیات برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 9 تیرماه در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در نگارخانه ارشاد سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد گردهمایی نام‌آوران کُرد در تمامی حوزه‌هاست و برای مشاهیر در قید حیات برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کمیته علمی این کنگره برعهده دانشگاه کردستان است، افزود: کارگروه‌هایی ذیل این کمیته برای انتخاب مشاهیر با حضور اساتید و متخصصان حوزه مربوطه تشکیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: مشاهیر کُرد در قید حیات در زمینه‌های هنر، زبان و ادبیات، علوم انسانی، کشاورزی، پزشکی و علوم پایه طی برگزاری چندین نشست و جلسه انتخاب شدند.
وی بیان کرد: شهرت و خدمات برجسته مشاهیر در جامعه و تأثیرگذاری آثار و تألیفات آنها برای کارگروه‌های پنجگانه کمیته علمی بسیار حائز اهمیت و مورد بحث بوده است.
قلعه‌شاخانی اعلام کرد: طبیعی است که مردم دغدغه این را داشته باشند که مبادا نام‌آور کُردی در حوزه‌ای در این کنگره مورد غفلت قرار گیرد که دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره تمام توان خود را بکار بستند تا این اتفاق روی ندهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: هر بخش دارای چندین نامزد بوده که براساس آخرین روش‌های علمی اعضای کمیته‌ها موفق به انتخاب مشاهیر شدند و امیدواریم این کنگره در سنوات آینده هم استمرار داشته باشد تا بتوانیم دیگر مشاهیر کُرد را هم به خوبی به مردم بشناسانیم و از آنها تجلیل کنیم.
وی یادآور شد: از جمله برنامه‌های جنبی این کنگره شامل برگزاری چندین پنل تخصصی در خصوص مشاهیر، نمایشگاه خوشنویسی به زبان کُردی با دستخط اساتید برجسته ایران، نمایشگاه آثار مکتوب مشاهیر، شب شعرهای متعدد با حضور شاعران نامدار کُرد سراسر جهان، کنسرت موسیقی با حضور نامداران عرصه موسیقی، نمایش فیلم با موضوع و زمینه کُردها از جمله مهمترین برنامه فرهنگی هنری نخستین کنگره مشاهیر کُرد است.
یادآور می‌شود؛ کنگره بین المللی مشاهیر کُرد در روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه امسال در دانشگاه کردستان برگزار می شود که در این رویداد کلان فرهنگی ۳۰ نفر از مشاهیر کُرد و کُردشناسان در سطح بین المللی مورد تجلیل قرار گیرند.
انتهای پیام

captcha