اقتدار کشور ناشی از همبستگی فرهنگی اقوام ایرانی است
کد خبر: 3823962
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
در پیام رئیس‌جمهور به کنگره «مشاهیرکُرد»:

اقتدار کشور ناشی از همبستگی فرهنگی اقوام ایرانی است

گروه فرهنگی ــ حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد، پیام حجت‌الاسلام روحانی را به این کنگره قرائت کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، امروز، 11 تیرماه در کنگره بین‌المللی «مشاهیر کُرد»، پیام حجت‌الاسلام روحانی را به این کنگره قرائت کرد.

متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فرهیختگان، مشاهیر و میهمانان گرامی خداوند بزرگ و منان را شاکرم که به مناسبت این گردهمایی فرهنگی و علمی توفیق داشته‌ام تا مراتب سلام و احترام خویش را به شما و تمامی کردزبانان کشور ابلاغ نمایم.
به گواهی تاریخ ایران عزیز علی‌رغم تنوع قومی و مذهبی و موقعیت ژئوپلتیک خاص همواره پیروزمندانه توانسته از فراز و نشیب‌های مختلف به کمترین آسیب عبور کند. عبوری پیروزمندانه که بیش از هر امر دیگری ناشی از همبستگی فرهنگی اقوام و مذاهب ایرانی است که در کنار گستره وسیع جغرافیایی و تاریخی چندین هزار ساله دل و جانشان در گرو عظمت ایران عزیز بوده است.
در این میان کردها همچون سایر اقوام ایرانی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و فرهنگی‌ترین مردمان کشور همیشه ایران را خواستگاه فرهنگی خود دانسته و به تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم عشق ورزیده‌اند.
ما هرگز شهدای کرد که جانشان را برای حفظ کیان این مرز و بوم نثار کرده‌اند و نیز خدمات شایان فرهیختگان و ادیبان کُرد به فرهنگ و ادب فارسی را از یاد نبرده و نخواهیم برد. بدیهی است که همه ما ایرانی هستیم و همه اقوام در این سرزمین از احترام برخوردارند و هیچ تفاوتی بین اقوام وجود ندارد.
این کنگره فرصتی برای تجلیل ار همه اقوام ایرانی است که از حقوق شهروندی برخوردار قابل احترام هستند.
ضمن تقدیر و تشکر از کُردزبانان کشور برگزاری این کنگره را فرصتی می‌دانم برای شناخت مردمانی مهربان که همواره دل در گرو فرهنگ این مرز و بوم داشته‌اند.
حسن روحانی
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha