مراسم «شبی با شعر و موسیقی کُردی» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 3823353
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

مراسم «شبی با شعر و موسیقی کُردی» در سنندج برگزار شد

گروه فرهنگی ــ مراسم شبی با شعر و موسیقی کُردی از سری برنامه‌های جنبی کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد، ۹ تیرماه در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، شبی با شعر و موسیقی کُردی از سری برنامه‌های کنگره مشاهیر کُرد با حضور گسترده مردم فرهنگ‌دوست شهر سنندج، شاعران و مسئولان استانی شب  گذشته، ۹ تیرماه در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج برگزار شد.

انور قره‌داغی و سعدون کاکه‌یی از جمله میهمانان این کنگره بودند که ‌در این برنامه حضور داشتند.

در بخش ابتدایی این برنامه، اشعاری از مرحوم استاد محی‌الدین حق‌شناس، با صدای این شاعر نام‌آوازه برای حضار پخش شد و پس از آن یاد و خاطره مستوره اردلان، شاعر و نخستین زن تاریخ‌نویس کُرد نیز گرامی داشته شد.

این برنامه در چهار بخش پنل و دو بخش موسیقی کُردی برگزار شد، که پنل اول به گرامیداشت یاد و خاطره استاد هیمن، شاعر برجسته کُرد اختصاص یافته بود. در این بخش ایرج بهرام نژاد، شاعر کردستانی به قرائت اشعاری از استاد هیمن و زندگینامه این شاعر پرداخت و حبیب‌الله بخشوده شاعر ایلامی، قاسم تاباک شاعر مهابادی، ماشاالله فرمانی شاعر بیجاری و دلیر اداک شاعر اورامانی به قرائت اشعاری پرداختند.

پنل دوم نیز با گرامیداشت یاد سواره ایلخان زاده، شاعر نام آوازه کُرد و با حضور اسماعیل اعظمی شاعر دیواندره‌ای و لیلا وزیری شاعر سنندجی برگزار شد. در ادامه این مراسم، بخش موسیقی کُردی با خوانندگی داریوش گودرزی برگزار شد.

همچنین پنل سوم و چهارم این مراسم، به صورت مشترک با حضور امجد ویسی، جمیله چوپانی، محمدرضا همت‌یار، داوود غفاری، شیوا میرکی، سعید عبادتیان و واحد کریمی با یادی از مستوره اردلان و مولوی کُرد دو شاعر نامور کُرد برگزار شد.

پایان بخش این مراسم، اجرای زنده موسیقی کُردی با خوانندگی یاور اسدی بود.

یادآور می‌شود، برنامه‌های جنبی کنگره مشاهیر کُرد از 9 الی 15 تیرماه در شهر سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha