مشق عشق در سروآباد / آموزش تعطیل نیست
کد خبر: 3894899
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶

مشق عشق در سروآباد / آموزش تعطیل نیست

نجم‌الدین طاهری، آموزگار دلسوز سروآبادی با وجود نبود زیرساخت‌های لازم برای آموزش آنلاین در سخت‌ترین شرایط دانش‌آموزان خود را تنها نگذاشته‌ است تا نشان دهد هیچ عاملی یارای مقابله با عشق معلمی را ندارد.

مشق عشق در سروآباد / آموزش تعطیل نیستانفاق و گرهگشایی از کار دیگران یکی از شرایط مهم بهره جستن از روح هدایتگری قرآن است. خداوند در آیه 3 سوره بقره در این زمینه می‌فرماید: «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ؛ (پرهیزکاران) کسانی هستند كه به غيب ايمان مى‏آورند و نماز را بر پا مىدارند و از آنچه به ايشان روزى داده‏ايم انفاق مىكنند». براساس این آیات خداوند به کسانی از شهد شیرین حقایق خود مینوشاند که در کنار ایمان به غیب و به پاداشتن نماز، اهل انفاق و در اندیشه احسان و خدمت به دیگران نیز باشند.

این روزها در دورانی که کرونا زندگی را تحت تأثیر خود قرار داده است، هستند کسانی که دل در گرو خدمت به خلق خدا نهاده و تمام سختیهای را با جان و دل خریده و از کوچکترین خدمت به خلق نگذشتهاند. امروز در کنار طلایه‌داران خطوط مقدم مقابله با کرونا، معلمان و آموزگارانی قرار دارند که با وجود نبود زیرساختهای لازم برای آموزش آنلاین در سختترین شرایط دانشآموزان خود را تنها نگذاشتهاند و در کمال ایثار و فداکاری ضمن رعایت اصول بهداشتی، آموزشهای خود را به صورت حضوری و در منزل ارائه میدهند.

به همین منظور ایکنا کردستان، گفت‌وگویی با نجم‌الدین طاهری، آموزگار دبستان استثنایی شهرستان سروآباد داشته است که در ادامه می‌خوانید:


بیشتر بخوانید:

نجم‌الدین طاهری، آموزگار دلسوز دبستان استثنایی طلوع کرآباد در شهرستان سروآباد در راستای شعار «آموزش تعطیل نیست» با حضور در منزل دانش‌آموزان با رعایت مسائل بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی کلاس حضوری برگزار می‌کند تا نشان دهد، هیچ عاملی حتی بیماری یارای مقابله در برابر عشق معلمی را ندارد.

طاهری در گفت‌وگو با ایکنا کردستان، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس و اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه منطقه از روند آموزش فاصله نگیرند، بر خود تکلیف دانستم که وضعیت تحصیلی آن‌ها را بررسی کنم.

مشق عشق در سروآباد / آموزش تعطیل نیست

وی افزود: کار معلمی فقط یک شغل نیست چراکه با روح، فکر و ذهن انسان‌ها در ارتباط است و معلم باید تمام مسائل و مشکلات خود را کاملاً کنار گذاشته و با ظاهر و روحیه‌ای مناسب وارد کلاس درس شود.

طاهری بیان کرد: وقتی معلمی را شغل انبیا می‌دانیم باید در کنار روزهای خوش کلاس و درس، روزهای سخت نیز دانش‌آموزان را تنها نگذاشته و در کنار آن‌ها باشیم تا آن‌ها طعم تلخ نبود امکانات را حس نکنند.

وی تصریح کرد: کار معلمی در روستاهای صعب‌العبور آن هم در دوران سرمای زمستان کار سخت و دشواری است که اگر با عشق و فداکاری همراه نباشد، هیچگاه نمی‌توان در این مسیر گام نهاد.

میزان تعهد معلمان مناطق فاقد دسترسی به اینترنت، دور افتاده و صعب‌العبور شهرستان سروآباد در ایام تعطیلی اجباری مدارس نشان می‌دهد، همانگونه که کادر زحمتکش درمانی کشور با فداکاری بی‌مثال خود فرشتگان سلامت مردم هستند، معلمان و راهبران آموزشی نیز با حداقل امکانات و با تلاش و جدیت خود جهادگران و قهرمانان عرصه تعلیم و تربیت این مرز و بوم هستند.

انتهای پیام
captcha