اصلی ترین راه ورود به بهشت، خلق نیکوست
کد خبر: 3967942
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
امام جمعه بوشهر:

اصلی ترین راه ورود به بهشت، خلق نیکوست

امام جمعه بوشهر با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: اصلی ترین راه ورود به بهشت، خلق نیکوست.

اصلی ترین راه ورود به بهشت، خلق نیکوست

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه، در نشست برنامه ماه رحمت الهی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: کریم اهل‌بیت(ع) نماد و مظهر اخلاق الهی است و ایشان از زیباترین اخلاق حسنه برخوردار بودند که باید از آموزه‌های این حضرت استفاده شود.

صفائی‌بوشهری در ادامه افزود: در روایات آمده‌ است که پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) فرموده‌اند: «در روز قیامت کسی به من نزدیک‌تر است که در دنیا دارای اخلاص و اخلاق نیکوتر باشد.»

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از بارزترین خصوصیت‌های امام حسن مجتبی (ع) کرامت اخلاقی ایشان است، گفت: براساس روایت پیامبر گرامی اسلام (ص) بیشترین عامل ورود امت من به بهشت، تقوی و اخلاق نیکو است.

صفایی بوشهری، در ادامه با اشاره به خصلت جود و بخشش امام حسن (ع) گفت: آن حضرت دیگران را از خوان کرم خویش برخوردار می‌کردند و تا حد ممکن دیگران را ناامید نمی‌کرد به همین سبب کریم اهل بیت (ع) لقب این حضرت است چون هیچ فقیر مایوس نمی‌شد.

وی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان ماه خوش اخلاق شدن است چون هرکس اخلاق نیکو داشته باشد مورد لطف رحمت الهی قرار می‌گیرد و حتی انسان خوش اخلاق دچار رذائل اخلاقی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: بزرگترین آموزه و درس تربیتی از امام حسن مجتبی (ع)، اخلاق نیکو و توجه ویژه به مستمندان است و گسترش نیک‌خواهی و اعمال نیک در جامعه سبب کاهش بدی‌ها و ناهنجاری‌ها می‌شود که این مهم زمینه جامعه سالم و بانشاط فراهم می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha