فعالیت مجازی بیش از 500 گروه قرآنی در ماه رمضان
کد خبر: 3967152
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۱

فعالیت مجازی بیش از 500 گروه قرآنی در ماه رمضان

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان بیش از 500 گروه قرآنی از سوی مراکز فرهنگی و قرآنی استان در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند.

جواد احمدی منفرد، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر، گفت: هر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌های قرآنی متنوعی از سوی سازمان تبلیغات استان برگزار می‌شد، اما متاسفانه در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا استان، ما امکان برگزاری مراسمات به صورت حضوری را نداریم.

احمدی منفرد ادامه داد: از آنجا که ماه مبارک رمضان، از ماه های معنوی و پر برکت است و در این ماه نیاز مردم به معنویت بیش از ماه های دیگر به چشم می آید از این رو بر آن شدیم تا با تغییر سیاست خود در برگزاری مراسمات و مناسک مذهبی، شرایط بهره مندی مردم از مراسمات معنوی را به طور چشمگیری تسهیل کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: ما با هدف رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و حفظ حضور پر رنگ مراسمات قرآنی در سبک زندگی مردم استان، برگزاری مراسمات قرآنی و دینی را از فضای حقیقی به فضای مجازی انتقال داده و سعی کردیم تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، نیاز مردم به معنویت را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا، از ظرفیت تشکل های فرهنگی و قرآنی جهت راه‌اندازی گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی بهره برده و مراکز فرهنگی قرآنی نیز با احساس تکلیف نسبت به جریان سازی فعالیت‌های قرآنی در شبکه‌های اجتماعی، دست به تشکیل گروه‌، کانال و صفحات متعدد در شبکه‌های اجتماعی زدند.

رئیس اداره امور قرآنی استان بوشهر تصریح کرد: با رصد کارشناسان قرآنی شهرستان‌ها، تاکنون بیش از 500 گروه متعدد شناسایی شده که در ماه مبارک رمضان مشغول به فعالیت‌های قرآنی هستند که البته با توجه به شرایط حاکم بر فضای مجازی قطعا ارایه آمار دقیقی از این گروه ها امکان پذیر نیست.

احمدی منفرد با اشاره به نقش تأثیرگذار فضای مجازی بر سبک زندگی مردم، گفت: امروزه فضای مجازی، نقش تأثیرگذاری در سبک زندگی مردم دارد به‌عنوان مثال در یک گروه ترتیل خوانی در شهر چغادک بیش از 700 نفر حضور فعال دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در انتهای سخنان خود اظهار کرد: از جمله برنامه‌هایی که در شبکه اجتماعی توسط مراکز قرآنی برگزار می‌شود می‌توان به مسابقات تفسیر، قرائت، حفظ، اذان، معلومات قرآن کریم آموزش‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش روخوانی تجوید، صوت و لحن، برگزاری جلسات ترتیل خوانی اشاره کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha