رشد ۸ برابری شرکت‌کنندگان در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3975946
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر بیان کرد:

رشد ۸ برابری شرکت‌کنندگان در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از رشد ۸ برابری شرکت‌کنندگان در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: تعداد شرکت کنندگان بوشهری در سالی که به‌عنوان پایتخت قرآن کریم مزین شده است، نسبت به دوره گذشته در سال ۹۹، به میزان ۸ برابر افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر، گفت: تعداد متقاضیان شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم رشد ۸ برابری داشته است.

وی در ادامه افزود: ۵۵۳ نفر در این استان برای شرکت در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم که در سال 1400 برگزار می‌شود، نام‌نویسی کرده‌اند.

اسماعیل پور بیان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان بوشهری در سالی که به‌عنوان پایتخت قرآن کریم مزین شده، نسبت به دوره گذشته در سال ۹۹، به میزان ۸ برابر افزایش داشته است.
 
وی در ادمه افزود: مسابقات قرآن کریم باید در مرحله شهرستانی و استانی تا پایان شهریورماه برگزار شود که در حال برنامه‌ریزی هستیم و زمانبندی برگزاری مسابقه به‌زودی به شرکت‌کنندگان اطلاع رسانی می‌شود.
 
اسماعیل پور با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از شهرستان بوشهر هستند، گفت: تجهیزات لازم فراهم شده است و تلاش می‌شود در راستای پیشگیری از ایجاد تجمع و توجه به سلامت شرکت‌کنندگان، مسابقات در تعداد حوزه‌های بیشتر و به‌صورت ویدئو کنفرانس انجام شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: این مسابقات در ۲ بخش خانم‌ها و آقایان و در رده سنی بالای ۱۸ سال، در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، تفسیر عمومی قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار می ‌شود.
وی یادآور شد: رشته‌های حفظ ۵ و ۱۰ جزء در دو بخش بانوان و آقایان تنها در مراحل شهرستانی و استانی و رشته‌های دعاخوانی و همسرایی و همخوانی قرآن هم در دو مرحله استانی و ملی و رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شوند.
 
اسماعیل پور با اشاره به زحمات و پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان، گفت: بنده از همت و تلاش و همکاری رؤسای ادارات اوقاف و امورخیریه شهرستان‌ها، مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، ارگان‌ها و نهادها، شهرداری‌های شهرستان‌ها، مدیران خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشریات و کانال‌های خبری در فضای مجازی و همچنین اساتید قرآنی استان در اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی این دوره از مسابقات تشکر کرد.
 
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر بیان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی www.quraniran.ir آیین نامه‌ها و مقررات داوری و همچنین منابع آزمون های چهل چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم را مشاهده کنند.
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha