اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به بانوان در دولت دوازدهم
کد خبر: 3977123
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر بیان کرد:

اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به بانوان در دولت دوازدهم

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با اشاره به لزوم به کارگیری و استفاده از ظرفیت بانوان، گفت: هر اندازه بتوانیم باید عرصه‌ها و فرصت‌های حضور بیشتری را در اختیار زنان آگاه، دانا و توانمند قرار دهیم در همین راستا دولت دوازدهم با تکلیف به قانون اختصاص ۳۰ درصد از پست‌‍‌های مدیریتی به بانوان را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، مریم آذرشب، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر شامگاه 22 خرداد ماه در  نشست مجازی «روزی برای تو» که به‌مناسبت روز دختر با حضور مجازی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور گناوه برگزار شد، گفت: بانوان ایران اسلامی جایگاه والایی در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات دارند و باید خود را در معرض انتخاب قرار دهند که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بهترین فرصت است.

آذرشب با اشاره به حضور پررنگ و تأثیرگذار بانوان در کنار مردان جامعه، بیان کرد: بانوان دوشادوش مردان غیور در تمامی میادین حضور داشته‌اند و هیچ قدرتی نخواهد توانست بر نقش و حضور آنها در سرزمین عزیزمان قلم نادیده گرفتن بکشد.

وی حضور زنان در جامعه را نتیجه‌بخش برشمرد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر که بخشی از مطالبات زنان، خانواده، انتظارات و توقعات آنها منجر به نتیجه شده‌ است، مرهون تلاش و حضور متعهدانه و مسئولانه این قشر بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: هرچقدر بتوانیم باید عرصه‌ها و فرصت‌های حضور بیشتری را در اختیار زنان آگاه، دانا و توانمند قرار دهیم در همین راستا دولت دوازدهم با تکلیف به قانون اختصاص ۳۰ درصد از پست‌‍‌های مدیریتی به بانوان را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: ارتباط و تعامل با شما دانشجویان جستجوگر، مطالبه‌گر و پرسش‌گر تعهد و مسئولیت ما  را نسبت به جامعه بیشتر می‌کند و این تلنگر را به مسئولان می‌زند که اگر مسئولیتی را قبول کرده‌ایم باید توانایی پاسخ به انتظارات و مطالبات اقشار و اصناف مختلف را داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: اگر انتظاراتی که از ما مسئولان وجود دارد مناسب پاسخ داده نشود مخاطب دانا و آگاه با پرسشگری و جستجوگری آن را مطالبه خواهد کرد.

آذرشب همچنین با اشاره به لزوم آگاهی افراد از حقوق خود، تصریح کرد: مخاطب آگاه که نسبت به حقوق و انتظارات خود دانش و آگاهی دارد انتظارات مناسب، معقول، واقع گرایانه دارد و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن خواهد کرد و این نقطه و جایگاهی است که امید دارم تمام دختران سرزمین ایران با دانش افزایی، توانمندسازی و ارتقای توانمندی‌های خود، فرصت و عرصه‌های بیشتری را از آن خود کنند.

وی اضافه کرد: ما باید برای ساختن آینده‌ای که فرصت‌های آن عادلانه تقسیم می‌شود تلاش کنیم و برای ساخت این آینده به مادران و زنان گذشته و آیندگان مدیون هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: باتوجه به اینکه زمینه ارتباط و تعامل با سیستم اداری برای بانوان فراهم شده است، به نگاه علمی و پرسشگر شما نیاز دارد، زیرا این روند  باعث خواهد شد تا تصمیم‌ها و برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های نزدیک به واقعیت اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: در این راستا و با اعتقاد بر بهره‌گیری تمامی ذی نفعان و ذی ربطان در تنظیم برنامه‌ها و سیاست گذاری‌ها و تصمیم‌هایی که باید برای حوزه زنان و خانواده اتخاذ شود، تلاش کردیم در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر به‌صورت کامل بومی با تاکید بر شهرستان‌های 10گانه استان این کار به این مناطق  واگذار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: بدین منظور در شهرستان‌ها با تشکیل پنل نخبگان و خبرگان برای شناسایی مسئله اولویت دار حوزه زنان و خانواده و حل آن تصمیم بگیرند و راهکار ارائه دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha