رشد ۶ درصدی تعداد شعب اخذ رأی ریاست جمهوری در بوشهر
کد خبر: 3977594
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر بیان کرد:

رشد ۶ درصدی تعداد شعب اخذ رأی ریاست جمهوری در بوشهر

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: شمار شعب اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر و رئیس ستاد انتخابات استان امروز، 25 خرداد در نشست شورای اداری استان بوشهر، گفت: انتخابات عرصه‌ای سرنوشت‌ساز برای سال‌های آینده کشور است و این استان با همه امکانات و نیروها برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور آماده است.

ایرانی به افزایش 6 درصدی شعبه‌های اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر، بیان کرد: شمار شعب اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر نسبت به دوره گذشته با افزایش ۶ درصدی به ۶۸۰ شعبه ثابت و ۱۹۸ شعبه سیار رسیده‌ است تا ضمن پیشگیری از تجمع، فرآیند رأی دادن را برای همه مردم بوشهر تسهیل کند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر مشارکت انتخاباتی در ۲ سطح ریاست جمهوری و شوراها را مهم برشمرد و تصریح کرد: مشارکت انتخاباتی در ۲ سطح ریاست جمهوری و شوراها، به عنوان حقی قانونی و تکلیفی شرعی است از این رو شمار شعب اخذ رای برای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و به ۹۱۷ شعبه رسیده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اعلام کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهر بوشهر در ۹۳ شعبه اخذ رأی به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۷۹۷ هزار و ۹۵۱ نفر از بوشهری‌ها واجد شرایط لازم برای شرکت در رأی‌گیری هستند که ۲.۳ درصد از آنها را جوانانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین بار امکان شرکت در عرصه انتخابات را پیدا کرده‌اند.

ایرانی تأکید کرد: لازم است با اطلاع‌رسانی و ایجاد انگیزه و امید زمینه حضور حداکثری این جمعیت در عرصه انتخابات فراهم شود تا ضمن اثرگذاری بر آینده خود و کشور، دشمن را در رسیدن به خواسته‌اش ناکام بگذارند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر تعداد کل نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و تصریح کرد: ۸۶۸ نامزد برای راه‌یافتن به شوراهای اسلامی شهر و ۲ هزار و ۶۱۴ نامزد برای تصدی کرسی‌های شوراهای روستایی استان بوشهر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ایرانی به همکاری افراد مختلف در بخش اجرایی، بازرسی و... اشاره کرد و گفت: با هدف ایجاد نظم حداکثری و برگزاری انتخاباتی سالم ۲۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، اعضای شعب، بازرس و ماموران نیروی انتظامی در برگزاری این رویداد مهم همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha