نجات مسلمانان روهینگیایی پس از یک ماه سرگردانی در دریا
کد خبر: 4109965
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵

نجات مسلمانان روهینگیایی پس از یک ماه سرگردانی در دریا

تعدادی از مسلمانان روهینگیایی پس از یک ماه سرگردانی در یک قایق قدیمی بر روی دریا نجات یافتند.

به گزارش ایکنا، به نقل از یورو نیوز، مقامات اندونزیایی اعلام کردند که ده ها مهاجر روهینگیا را در منطقه ساحلی در استان آچه شمالی پیدا کردند که پس از چند هفته گذراندن هفته‌ها در دریا برای فرار از حکومت نظامی میانمار، بسیار ضعیف شده بودند.

این گروه 58 نفره از مهاجران با یک قایق چوبی عازم سفری دریایی شده بودند و به گفته یک پزشک اندونزیایی، سه نفر از آن‌ها به علت کم آبی شدید در وضعیت جسمانی نامناسبی قرار دارند.

این درحالی است که یکی از این مهاجران اظهار کرد که آن‌ها بیش از یک ماه است که در دریا بوده و تلاش می‌کردند در جستجوی شرایط و زندگی بهتر خود را به مالزی برسانند.

کشور میانمار با اکثریت بودایی، مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین غربی را به عنوان مهاجران غیرقانونی طبقه‌بندی می‌کند و این گروه مدت‌هاست از تبعیض و محرومیت از شهروندی، مسافرت، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رنج می‌برند.

در پی یک حمله نیروهای نظامی میانمار در سال 2017 حدود 750 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا مجبور به فرار از ایالت راخین به بنگلادش شدند.

میانمار در دیوان بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد به نسل‌کشی متهم شده است.

این کشور آسیای جنوب شرقی از زمان سرنگونی دولت آنگ سان سوچی در پی کودتای نظامی در فوریه 2021 که به حکومت کوتاه مدت غیرنظامی پایان داد، دچار آشوب بوده است.

انتهای پیام
captcha