دبیرکل ناتو: قرآن‌سوزی اقدامی محکوم و غیر قابل قبول است
کد خبر: 4122570
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

دبیرکل ناتو: قرآن‌سوزی اقدامی محکوم و غیر قابل قبول است

دبیرکل ناتو پس از رسیدن به ترکیه نشستی مطبوعاتی با وزیر خارجه ترکیه برگزار و ضمن اعلام حمایت این سازمان از زلزله‌زدگان و ارسال کمک‌ها، سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در این نشست حادثه سوزاندن قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد و گفت که با این گونه فعالیت‌ها کاملا مخالف است و معتقد است محکومیت این حادثه از سوی سوئد اقدامی مثبت است؛ اما باید در نظر گرفت که این اقدام فردی بوده است  و هیچ ارتباطی با سیاست‌های سوئد در ارتباط با موضع فعلی این کشور و حمایت از بحران ترکیه ندارد.

وی افزود: سوزاندن قرآن غیرقابل قبول است و من از توانایی سوئد برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مشابه استقبال می‌کنم.

دبیرکل ناتو همچنین بر حمایت این سازمان از زلزله‌زدگان و ارسال کمک‌ها تأکید کرد و گفت اکنون زمان آن است که در کنار ترکیه بایستیم.

«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه  نیز در این نشست مطبوعاتی گفت که وزارتخانه اش به دنبال تهیه تعداد بیشتری چادر برای زلزله زدگان است.

وی افزود که بیش از 3 هزار و 500 تیم امداد و نجات در مناطق زلزله زده در حال فعالیت هستند.

وزیر خارجه ترکیه از ناتو خواست تا کمک‌های بیشتری به زلزله زدگان ارائه کند و تأکید کرد که از زمان وقوع زلزله تاکنون ارتباط میان ترکیه و ناتو قطع نشده است.

وی بر اهمیت تقویت گسترش ناتو و توانمندی‌های آن تأکید و اعلام کرد که ترکیه خواستار ارسال چادر برای زلزله زدگان از پاکستان شده است.

انتهای پیام
captcha