مخالفت پلیس سوئد با سوزاندن قرآن مقابل سفارت عراق
کد خبر: 4122676
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

مخالفت پلیس سوئد با سوزاندن قرآن مقابل سفارت عراق

پلیس سوئد دیروز، 27 بهمن‌ماه، اعلام کرد: برای فردی که متقاضی سوزاندن نسخه‌ای از قرآن مقابل ساختمان سفارت عراق در استکهلم بود، مجوز صادر نشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه اداره پلیس استکهلم آمده است: «حوادث سوزاندن قرآن افزایش یافته و احتمالاً در آینده نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه ارزیابی تحولات مربوط به منافع سوئد، تصمیم به عدم صدور مجوز گرفته شد».

پلیس سوئد هیچ اطلاعاتی درباره هویت متقاضی سوزاندن قرآن کریم مقابل ساختمان سفارت عراق در استکهلم منتشر نکرد.

یادآوری می‎‌شود، «راسموس پالودان»، رهبر حزب راست افراطی دانمارک اخیرا اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن در مقابل سفارت‌خانه ترکیه در کشورهای سوئد و دانمارک و مقابل یک مسجد در شهر «کپنهاگ»، پایتخت دانمارک کرد. پالودان این اقدام را تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور شمار زیادی از نیروی پلیس این کشور انجام داد.

«ادوین واگنسولد»، رهبر جنبش نژادپرست «اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌سازی غرب (پگیدا)» در هلند نیز در اقدامی موهن، نسخه‌‌ای از قرآن را در مقابل ساختمان پارلمان هلند در لاهه و همچنین شهر «اوترخت» پاره کرد.
 
ترکیه و بسیاری از کشورهای اسلامی اقدام تحریک‌آمیز این سیاستمدار و رویکرد دولت سوئد نسبت به توهین به مقدسات به بهانه آزادی بیان را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha