جمع‌آوری امضا در محکومیت قرآن‌سوزی در عراق + عکس
کد خبر: 4122372
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰

جمع‌آوری امضا در محکومیت قرآن‌سوزی در عراق + عکس

شهروندان عراقی در استان‌های مختلف این کشور میلیون‌ها امضا در اعتراض به قرآن‌سوزی جمع‌آوری و به سفارت سوئد در بغداد ارسال کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از سومریه نیوز، این امضاها از سوی جریان صدر عراق در واکنش به قرآن‌سوزی اخیر در سوئد از سوی راسموس پالودان، راستگرای افراطی مقابل سفارت ترکیه در استکهلم جمع‌آوری شد.

حازم الاعرجی، از رهبران جریان صدر در عراق در این باره گفت: میلیون‌ها امضای اعتراضی در واکنش به سوزاندن قرآن به سفارت سوئد رسیده و مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در جمع‌آوری آن همکاری داشته است.

وی بر ضرورت پایبندی همه کشورها به حقوق مسلمانان تأکید کرد و افزود: «جسیکا سفاردستروم»، سفیر سوئد در بغداد قول داده است این امضاها برای دولت سوئد ارسال شود.

گفتنی است، در پی تظاهراتی که در ماه گذشته در برابر سفارت ترکیه در استکهلم برگزار شد، راسموس پالودان از رهبران راست افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم کرد. پس از آن، سوئد با بحران بزرگی مواجه شد و مسلمانان در اقصی نقاط جهان این قرآن‌سوزی را محکوم کردند.

دولت سوئد به بهانه تضمین آزادی بیان هیچ اقدامی به منظور جلوگیری از برگزاری آن تظاهرات نکرد و در نتیجه هم‌اکنون به دلیل اختلاف دیپلماتیک با ترکیه با مانعی برای پذیرش درخواست خود برای پیوستن به ناتو مواجه است.

برای عضویت کشور جدید در ناتو همه ۳۰ کشور عضو ناتو باید با پذیرش عضو جدید موافقت کنند. تاکنون ۲۸ کشور با عضویت سوئد و فنلاند موافقت و مجارستان و ترکیه با آن مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha