آغاز تحقیقات سوئد در مورد عامل قرآن‌سوزی
کد خبر: 4127312
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

آغاز تحقیقات سوئد در مورد عامل قرآن‌سوزی

سوئد تحقیقاتی را درباره راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی که چندی پیش با به آتش کشیدن نسخه‌ای از قرآن خشم مسلمانان و مؤمنان در سراسر دنیا را برانگیخت، آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رسانه‌های سوئد اعلام کردند که این کشور تحقیقاتی را در مورد راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی که به دلیل تحرکات ضداسلامی و اقدام موهن قرآن‌سوزی‌ شهرت دارد، آغاز کرد.

پایگاه خبری روزنامه Expressen گزارش داد که پالودان آوریل گذشته با اقدامات خود (برگزاری تور قرآن‌سوزی در شهرهای مختلف سوئد) گروهی از مسلمانان را تحریک کرده و اشاره کرد که تحقیقات تقریباً یک سال پس از این حادثه انجام می‌شود.

به گفته این روزنامه، دادستان آدرین کامبیر ـ هوگ (Adrien Combier-Hogg) گفت به دلایل فنی تقریباً یک سال طول کشید تا این تحقیقات آغاز شود.

این در حالی است که پالودان به روزنامه Dagens Nyheter گفت که به دلیل نگرانی‌های امنیتی برای بازجویی به سوئد نخواهد رفت.

با این حال، این روزنامه خاطرنشان کرد که پلیس سوئد برنامه دقیقی برای چگونگی انجام ایمن بازجویی دارد.

پالودان که رهبر حزب راست افراطی خط سخت (Stram Kurs) است، در 21 ژانویه (1 بهمن) با حمایت پلیس و مجوز مقامات سوئدی، نسخه‌ای از قرآن را جلوی سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند.

هفته بعد، او یک نسخه دیگر از قرآن را مقابل مسجدی در دانمارک به آتش کشید و گفت تا زمانی که سوئد عضو ناتو نشود، این عمل را هر جمعه تکرار خواهد کرد.

اقدامات پالودان خشم بسیاری در بین مسلمانان جهان برانگیخته است.

انتهای پیام
captcha