مفاخر‌ جلوه‌ای از ‌جلال خداوند هستند/‌ سفارش پیامبر(ص) به تکریم بزرگان
کد خبر: 3823957
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

مفاخر‌ جلوه‌ای از ‌جلال خداوند هستند/‌ سفارش پیامبر(ص) به تکریم بزرگان

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه احترام و بزرگداشت بزرگان نشان از درک و فهم اخلاق زیبایی است، گفت: پیامبر(ص) در این باره ‌فرمودند اگر می‌خواهید خدا را بزرگ بدارید بزرگان خود را احترام کنید.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که امروز، 11 تیرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: احترام و تکریم بزرگان و کسانی که فرهنگ یک ملت را رقم زده‌اند و می‌زنند و باعث افتخار یک ملت و قوم هستند از دستورات دین اسلام است.

وی افزود: احترام و بزرگداشت بزرگان نشان از درک و فهم اخلاق زیبایی است که اسلام به ما تعلیم می‌دهد و نشان‌دهنده فرهنگ دینداری ماست.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: همچنین تکریم مشاهیری که در جهات مختلفی توانسته‌اند اخلاق و فرهنگ و هنر ایران را رشد دهند، مایه خیر و برکت است.

مفاخر جلوه‌ای از جمال و جلال خداوند هستند
وی در ادامه همچنین بزرگداشت بزرگان و مفاخر را توصیه پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: پیامبر(ص) ‌فرمودند اگر می‌خواهید خدا را بزرگ بدارید بزرگان خود را احترام کنید.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه مفاخر جلوه‌ای از جمال و جلال خداوند هستند و کمالات خداوند نیز در این انسان‌ها بروز و ظهور پیدا می‌کند، اظهار کرد:  مردم کرد مردمانی باصفا، باوفا و فداکار هستند و رهبری نیز تعریف‌های بسیار زیبایی را از این قوم دارند.

نگاه طاغوت به قوم کُرد یک نگاه تهدیدآمیز بود
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: نگاه طاغوت به قوم کِرد یک نگاه تهدیدآمیز بود اما رهبری همواره تأکید کرده‌اند که قوم کرد برای ما فرصت هستند.

وی ادامه داد: امام راحل نیز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که در نوفل لوشاتو بودند نامه‌‌ای را به مردم کرد ‌که تعریف‌های زیبایی را از قوم کرد در آن است، نوشتند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به زمان حمله صدام و کردهای عراق اشاره و ذکر کرد: کُردهای عراق زمانی که به مرز ایران رسیدند رهبری دستور دادند که مرزها را برای کُردها باز کنید و ما هزاران کُرد آواره را در کشورمان جا دادیم.

وی به حمایت نظام جمهوری اسلامی ایران از کردهای سراسر دنیا اشاره و بیان کرد: هرکجا خطری برای کُردها پیش آمده به سرعت ایران رسیدگی کرده، نمونه آن حمایت از مردم حلبچه بوه است. یا حمایت از کُردهایی بوده که داعش طی چندسال اخیر به آنها حمله کرده بود.

تقدیم 10 هزار شهید کُرد‌
نماینده ولی فقیه در کردستان اعلام کرد: قوم کُرد نیز همیشه پشت سر نظام بوده و از ایران دفاع کرده‌اند که گواه این مدعا تقدیم ۵۴۰۰ شهید در استان کردستان و در مجموع ۱۰ هزار شهید کُرد برای دفاع از آب و خاک این مرز و بوم است.

وی با اشاره به اینکه کردها در این منطقه نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد، بیان کرد: فقط کُردهای ایران نبوده که حامی نظام ما بوده‌اند بلکه دیگر کُردهای دیگر نقاط جهان نیز از کشورمان حمایت کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: همه کُردها ایرانی هستند و علاقه خاصی به ایران دارند چون در گذشته نیز جزو خاک ایران بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کُردها بخشی از امنیت این منطقه را با همراهی نیروهای نظامی و انتظامی و بسیچ رقم زده‌اند چون معتقدیم که عمده برقراری امنیت را مردم برپا کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود به اهمیت برگزاری کنگره مشاهیر کُرد اشاره کرد و یادآور شد: کُردها بزرگان و مفاخر بسیار زیادی را دارند که امیدواریم در کنگره‌های آتی نیز تعدادی دیگر از آنها مورد تجلیل قرار گیرند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha